فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج شب نخست هفته نهم لیگ برتر/ پیروزی پرسپولیس و تراکتور سازی

   

فوتبال روز:شب نخست هفته نهم لیگ برتر فوتبال با برد پرسپولیس و تراکتورسازی و شکست مجدد یاران دایی پیگیری شد.

 

شب نخست هفته نهم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید که در مهمترین بازی‌ها پرسپولیس در دیدار با صبای قم، تیم دوم جدول به برتری دست یافت و تراکتورسازی هم برابر مس کرمان به پیروزی رسید.

پرسپولیس 2 صبای قم 0 

 

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر : 20 هزار نفر

گل ها : هادی نوروزی ( 11 ) و غلامرضا رضایی ( 88 )

داور : احمد صالحی

اخطار : وحید حمدی نژاد ( 22 ) ، مازیار زارع ( 64 ) ، سامان آقا زمانی ( 68 ) ، محسن بیات ( 69 ) 

 پرسپولیس تهران : علیرضا حقیقی ،محمّد نصرتی ، علیرضا نورمحمدی ، شیث رضایی ،مجتبی شیری ، مازیار زارع ، حسین بادامکی ، محمد نوری ( سامان آقا زمانی 62 ) ، علی کریمی ( امیر حسین فشنگچی 70 ) ، هادی نوروزی ( حمید رضا علی عسکری 63 ) و غلامرضا رضایی

سرمربی : حمید استیلی 

صبا : حامد لک ، رامین رضاییان ، سهراب بختیاری زاده ، مرتضی کاشی ،محسن بیات ، اکبر صادقی ، مرتضی هاشمی زاده ( میلاد نوری 52 ) ، مهدی بدرلو ، وحید حمدی نسب ( میلاد سلیمان فلاح 77 ) ، کریم اسلامی ( حسین حجازی پور 58 ) و رضا عنایتی

سرمربی : عبدالله ویسی 

شرح بازی :

در سال های اخیر همیشه بازی با صبا برای پرسپولیس متفاوت جلوه نموده است که شاهد این داستان فرار افشین قطبی و زلاتکو کرانچار هر دو پس از این بازی است و شروع داستان رویارویی علی دایی و حبیب کاشانی را هم بی تردید باید از همین بازی دانست . حمید استیلی که بعد از تغییرات مدیریتی و پیروزی دلچسب شیراز به آزادی قدم گذاشته بود، سیستم تقریبا همیشگی 1-3-2-4 را برای رویارویی با تیم گواردیولای وطنی در نظر گرفته بود . از سوی دیگر تیم عبدالله ویسی با بهره گیری از سیستم 1-4-1-4 پای به زمین گذارده بود .

شروع بازی توامان بود با آهنگ هجومی قرمزها که در چندین مورد بی دقتی مهاجمان پرسپولیس و البته در دفعاتی درخشش حامد لک مانع از ثبت گل برتری یاران استیلی شد . در اختیار داشتن میانه ی زمین با درخشش هافبک های سرخ و خصوصا مازیار زارع سبب گشته بود که پرسپولیس نسبت به بازی های پیش موقعیت های گل بیشتری روی دروازه ی حریف بیابد که بالاخره موفق شد در یازدهمین دقیقه به گل برسد . این گل نه تنها سبب هجوم بازیکنان صبا روی دروازه ی پرسپولیس نشد که سر درگمی هویدا در گام های بازیکنان این تیم تا پایان نیمه ی اول بر جای ماند . این مسئله از قبل قابل پیش بینی بود چرا که صبای این فصل تیمی است متشکل از بازیکنان غالبا دسته اولی که جو ورزشگاه آزادی برای اکثر آنها ناشناخته بود . در نهایت نیمه ی نخست با همان تک گل مهاجم شماره ی 24 به سود قرمزپوشان پایتخت به پایان رسید .

صحبت های ویسی در رختکن و خو گرفتن بازیکنان صبا با جو حاکم بر ورزشگاه سبب شده بود که پس از سوت احمد صالحی به نشان آغاز نیمه ی دوم، بازی بهتری از نماینده ی قم نمایش داده شود . در آغاز این نیمه دیگر چندان خبری از برتری فاحش پرسپولیس در میانه ی میدان نبود و یورش های هر چند کم رمق صبا نشان داد که خبری از آرامش نسبی مدافعان پرسپولیس به مانند نیمه ی نخست نخواهد بود . مجموع این موارد سبب گشته بود که بازی تقریبا متعادلی از دو تیم به نمایش گذارده شود و توپ غالبا در میانه ی میدان ضربه بخورد . سپید و مشکی پوشان صبا، در چندین موقعیت توانستند سبب آزار علیرضا حقیقی و مدافعان پرسپولیس شوند ولی این فرصت ها آنچنان صد در صدی نبود . تمرکز دفاعی تیم میهمان پس از نا امیدی این تیم از ثبت گل تساوی پس از دقیقه ی هشتاد دو مرتبه از میان رفت .

شیث رضایی در دقیقه ی 83 می توانست همه ی خاطرات بد از این بازی را به فراموش بسپارد ولی ضربه ی سر وی با عکس العمل اسثنایی لک روبرو شد . انتظار هواداران سرخ برای ثبت گل دوم چندان به طول نینجامید و غلامرضا رضایی توانست در غفلت مدافعان صبا اولین گل فصل خویش را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری دو گله ی پرسپولیس به انتها رسد .

 

گل ها :

1-0پرسپولیس : پاس زیبای محمد نوری از جناح راست هجومی پرسپولیس با اشتباه فاحش رامین رضاییان به هادی نوروزی رسید و او با ضربه ای آرام اما دقیق توپ را وارد دروازه ی تیم میهمان نمود .

2-0پرسپولیس: ضربه ی آزاد پرسپولیس در پشت محوطه ی جریمه صبا در غفلت مدافعان این تیم زده شد تا با پاس کوتاه توپ به حسین بادامکی برسد و پاس در عرض او سبب شد که غلامرضا رضایی گلزنی کند .

اتفاق ویژه : محمود خوردبین که می توان در مورد او پسوند " همیشه سرپرست " را به کار برد، پس از عمل جراحی کمر خود در این بازی دوباره عهده دار وظیفه ی خود شده بود . نکته ی خاص آنکه درد بر جای مانده در کمر وی، مانع از حرکتش شده بود و تدارکات پرسپولیس عهده دار رساندن برگه ی تعویض به میز کمک داور شده بود .

با مصدومیت حامد لک در دقایق پایانی بازی، این بازیکن قادر به همراهی صبا در چند دقیقه ی پایانی نبود تا میلاد نوری با پوشیدن کاوری سبز رنگ عهده دار این عنوان شود .

راه‌آهن صفر- نفت آبادان ۲
* راه‌آهن با هدایت علی دایی شکست دیگری را در این فصل و این بار برابر شاگردان غلام پیروانی در نفت آبادان تجربه کرد.

نفتی‌ها در دقیقه 56 توسط فونیکه‌سی و از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند. نفتی ها در دقیقه 76 بار دیگر با گلزنی فونیکه‌سی به گل دست یافتند و 2 بر صفر پیروز شدند.
 

 

تراکتورسازی ۳ - مس کرمان ۱
* تراکتورسازی در تبریز و ورزشگاه یادگار امام میزبان مس کرمان بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی موفق شدند در حضور 30 هزار تماشاگر خودی با حساب 3 بر یک مس را شکست داده و به رده دوم برسند.

تراکتورسازی در دقایق 17 توسط علی علیزاده و "توزی" 21 به گل رسید. در ادامه مسابقه خطای اسدی روی بازیکن مس برای این تیم پنالتی همراه داشت اما این پنالتی را در دقیقه 27 فرزاد حسین خوانی به گل تبدیل نکرد. همین توپ برگشتی باعث شد بازیکنان تراکتورسازی روی بازیکنان مس خطای پنالتی انجام دهند که پنالتی دوم مس را مهرداد پولادی در دقیقه 29 به گل تبدیل کرد.
تراکتورسازی در دقیقه 44 گل سوم خود را توسط لوپز به ثمر رساند.
 

فولاد خوزستان ۱ - فجر سپاسی صفر
* فولاد خوزستان پس از 5 هفته ناکامی موفق شد به یک پیروزی برسد و این هفته در زمین خود با یک گل فجر سپاسی را شکست داد.
تک گل این بازی را رضا نوروزی در دقیقه 55 به ثمر رساند. 


شاهین بوشهر ۱- داماش گیلان ۱
*شاهین بوشهر و داماش گیلان هم در بوشهر به تساوی یک بر یک رضایت دادند.
جهانگیر عسگری در دقیقه 44 ابتدا داماش را پیش انداخت، اما در پایان بازی و دقیقه 89 این منصور تنهایی بود بازی را به تساوی کشاند تا شاهین از شکست خانگی فرار کند.

سایر دیدارهای هفته نهم روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.

شنبه 9 مهر:
مس سرچشمه – شهرداری – ورزشگاه شهید باهنر کرمان – ساعت 18

جمشید دانش مهر-محمدرضا امینی-محمدرضا غنو-رحیم مهر پیشه-ناظر:ایرج نظری 

ملوان – استقلال – ورزشگاه تختی انزلی – ساعت 15/17
سعید مظفری زاده-رسول فروغی-محسن فریمانی-محمد ملکی-ناظر:غلامرضا بهروان 

یکشنبه 10 مهر:
سایپا – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه انقلاب کرج – ساعت 15/17

سعید بخشی زاده-مجید شمس-حمید غمزه-فرشید افشار-ناظر:سیامک بخشی 

ذوب آهن – نفت تهران – ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر – ساعت 18:30

حسن ترکی-تورج عیوض محمدی-حسن یوسفی-البرز حاجی پور-ناظر:مسعود عنایت 

 

 



 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد