فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بلاژویچ: تا زمان مرگم از اتفاقات بازی ایران و بحرین حرف نمی زنم

  

فوتبال روز:نام بحرین که می آید با عصبانیت سرش را تکان می دهد و ناخودآگاه به یک نقطه دور خیره می شود! اتفاقات آن شب نحس روحش را گاز می گیرند و بلاژویچ با تمام وجود درد آن را احساس می کند.

 

دردی که با حرف نزدن درباره اش او را بیشتر هم اذیت می کند. از بد شانسی اوست که درست در روزهایی که بعد از ده سال به ایران آمده است دوباره تیم منفور او برابر تیم ایران صف آرایی می کند تا مجددا اطرافیان چیرو سوژه اول بحثشان با او بازی ایران و بحرین باشد. او که هنوز شادی برد حماسی تیمش برابر سپاهان را مزه می کند سعی می کند هر زمان صحبت از بازی با بحرین می شود بحث را عوض کند و اگر نتواند با آرامش این کار را انجام دهد با عصبانیت حتما این کار را می کند تا نخواهد راجع به آن بازی حرف بزند! 
 
قطعا حس خوبی ندارید از اینکه همزمان با حضور شما در ایران بحرینی ها باز به ایران می آیند...؟!

نه اتفاقا امروز بحرین را می برید و من هم همراه با همه ایرانی ها شادی خواهم کرد. این برعکس حس خوبی به من می دهد!  

_ فکر نمی کنم تیمی به اندازه بحرین برایتان منفور باشد؟

اتفاقات آن شب، این تیم را برای تمام ایرانی ها بدنام کرد. طبیعی است که دیگر نخواهم با چنین حریفی روبرو شوم. 

_ اما هیچ وقت از این اتفاقاتی که می گوئید صحبت نکردید...!

الان هم صحبت نمی کنم...! دوست ندارم راجع به آن شب چیزی بگویم... 

_ اما ایرانی ها حق دارند بدانند چه شد که آن بلا سرشان آمد؟

این حقیست کاملا محترم. برای همین کتابی نوشته ام که تا زمان مرگم چاپ نخواهم کرد. در آن کتاب یک بخش مفصل به بازی ایران و بحرین اختصاص داده ام و در آن تمام جزئیات آن شب را نوشتم تا ایرانی ها متوجه شوند که در آن شب چه گذشت. 

_  شنیدن این اتفاق از زبان خودتان خیلی از ابهامات را کمتر خواهد کرد!

به عمر خودم رازهای آن شب را افشا نمی کنم و تمامی آن ها را در وجودم حفظ می کنم! امکان ندارد حرفی در این باره بزنم. 

_ حتی در مورد ماجرای کشک و بادمجان بحرین هم چیزی نمی گوئید؟! اصلا چنین چیزی وجود داشت یا خیر؟!

کتاب من چند میلیون تیراژ خواهد داشت... پاسخ همه سوالات را در آن می دهم. 

_ اما این را که همه مردم ایران دیدند برخی از بازیکنان تیم ملی آن زمان وقتی از بحرین گل می خورد برروی نیمکت لبخند می زدند؟

شما خیلی پسر خوبی هستی و حافظه قوی هم داری! اما پافشاری روی حرف کشیدن از من عصبانیم می کند! من همه سوالات مردم در مورد آن بازی را جمع کرده ام و همه پاسخ هایشان را بعد از مرگم می شنوند! 

_ جو عمومی تیم ملی در حال حاضر که شباهتی به آن سال ها ندارد؟

اصلا... من خیلی از آدم هایی که برای تیم ملی مشکل درست کردند در فوتبال ایران نمی بینم و این یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو برای شماست. 

_ یعنی فرهنگ فوتبال ایران بالا رفته است؟

فکر می کنم برای تیم ملی این اتفاق افتاده باشد اما در باشگاه ها که محل کار فعلی من است این احساس را ندارم! 

_ چطور؟!

لیگ ایران نسبت به ده سال قبل از نظر فنی خیلی رشد داشته است اما از نظر فرهنگی رو به عقب رفته است. بازیکنان خیلی خودشان را به مصدومیت می زنند امری که من از آن متنفرم و یا رفتارهای اخلاقی و ورزشی بین بازیکنان لیگ نسبت به آن سال ها خیلی افت داشته است. به نظرم خیلی از بازیکنان حاضر نمی توانند برای بچه های ایرانی الگو باشند! 

_ اما ما در فدراسیونمان منشوری داریم برای مبارزه با همین اتفاق!

من خیلی در جریان چیزی که می گوئید نیستم اما به خاطر مسائل دیگر می خواهم از فدراسیون فوتبال ایران تشکر کنم. 

_ چه مسائلی؟!

فدراسیون فوتبال ایران در این چند سال شرایطی را فراهم کرده است که مربیان کروات زیادی به ایران بیایند. دکترین فوتبال ایران و کرواسی یکی است و از این طریق فکر می کنم ارتباط خوبی میان این مربیان و فوتبال ایران برقرار شده است.علی رغم اینکه مربیان ایرانی نیز بسیار با دانش هستند. من فکر می کنم دو طرف روی هم تاثیرات مثبت خوبی گذاشته اند. 

_ هدایت تیم ملی به دست یک خارجی غیر کروات است. فکر می کنید با کیروش می تواند به جام جهانی صعود کند؟!

فوتبال غیر قابل پیش بینی است و نمی شود ایران را به صرف مربی اش در جام جهانی دید اما چند بازی که از تیم ملی در این روزها دیده ام فوق العاده خوب بوده اند. گمان می کنم ایران می تواند جایگاه چهارمی خود را در آسیا به اولی تغییر دهد. این از روی شرایط فعلی تیم ملی قابل درک است. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد