فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فیلم عادل فردوسی پور در مسابقه هفته سال 1372 + گزارش خاطره انگیز

     

فوتبال روز:نود دوشنبه شب پائیزی این هفته به شدت برای نوجوانان و جوانان دهه 60 خاطره انگیز و لذت بخش بود .

 

حضور مجتبی محرمی ، نخبه شرور فوتبال ایران که موهای سفیدش خبر از خاموشی آن همه حاشیه داشت . ستاره ای که در اوج درخشش هم هرگز به یکی از استودیوهای ساختمان جام جم نیامد و تلویزیون هم حتی تا برنامه نود این هفته او را به طرز نامحسوسی نمی دید !
یادآوری سالگرد قهرمانی تیم ملی ایران در بازیهای آسیایی پکن و درخشش نسلی که از دل جنگ و انقلاب به دنبال آرزوهایش می گشت . تماشای گلهای صمد مرفاوی به ژاپن ، مرحوم قایقران به کره جنوبی ، مهار پنالتی کره شمالی در فینال توسط عابدزاده و بازی درخشان تیم ملی مقابل الجزایر در جام بین قاره ای
نمایش تصاویری از آخرین قهرمانی یک باشگاه ایرانی در آسیا . پاس فیروز کریمی و آن همه ستاره اش که حالا پایگاه و جایگاهی در فوتبال ایران ندارد
همه تصاویر قدیمی امشب برنامه نود برای نسلی که همدوره عادل فردوسی پور هستند فوق العاده جذاب و تماشایی و البته حسرت برانگیز بود اما مطمئننا سورپرایز برنامه امشب نود تکه ای از یک برنامه قدیمی شبکه اول سیما بود که روزگار این مسابقه رنگی را سیاه و سفید کرده بود .

اولین حضور تلویزیونی عادل!
ناگهان منوچهر نوذری ظاهر شد . هنرمند کم نظیر و استاد . او مجری ساده ترین مسابقه تلویزیونی ایران بود . مسابقه ای که در اوایل دهه 70 میزان محبوبیتش دست کمی از برنامه نود نداشت ! مسابقه ای که هر هفته احتمالا 5 شنبه شب ها پخش می شد و در آن هر هفته نابغه ای کشف می شد که اطلاعات عمومی اش حیرت انگیز نشان می داد .نوذری اما شرکت کننده یکی از مسابقاتش در سال 1372 جوان لاغری بود که خودش را عادل فردوسی پور معرفی کرد .

مجری برنامه نود در آن زمان با 19 سال سن در برنامه مسابقه هفته شرکت کرده بود وقتی که هیچکس نمی دانست او روزی بهترین محصول تلویزیون ایران خواهد شد . طالع عادل اما 18 سال قبل هم فوتبالی بود . میان آن همه پرسش سخت آسانترین سئوال ممکن نصیب عادل شد . نوذری از فردوسی پور پرسید:«بازیکن سرشناس تیم ملی برزیل که بیش از هزار گل به ثمر رسانده است؟» 

 

فردوسی پور خیلی سریع بلافاصله گفت:«ادسون آرانتس دونا سیمنتو ملقب به پله»

جالب اینکه نوذری عادت داشت در این مواقع کنایه یا متلکی نثار شرکت کننده کند اما با خنده از عادل پرسید :«اطلاعات دیگری هم از این بازیکن داری؟»که فردوسی پور گفت:«بله؛او همین چند وقت پیش یک بار دیگر ازدواج کرد!»

نوذری با شوخی به فردوسی پور گفت که خودت هم شبیه پله هستی که عادل در جوابش گفت:«اما من اینقدر سیاه نیستم.»

او بعد از این سئوال یکبار دیگر درحالیکه به سمت شرکت کننده دیگری می رفت درمیانه راه به سمت عادل برگشت وگفت:یکبار دیگر اسم پله را بگو!..که .این یکی از شگردهایی بود که نوذری را در تلویزیون استثنا می کرد.لحظه ای که عادل جوان هم از این شوخی به وجد آمد ودرجا با واکنشی غیر ارادی با خنده بالا پرید!

عادل فردوسی پور البته بعد از نمایش این قسمت توضیح داد که در آن سالها هنوز در تلویزیون کار نمی کرده اما همواره در مسابقات سرگرمی صدا و سیما داوطلب شرکت بوده است. 

 

 

 شما  می توانید فیلم عادل فردوسی پور در مسابقه هفته در سال 1372 را با بهترین کیفیت اینجا تماشا کنید .





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد