فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

با تک تک بازیکنان ایران در مسابقه امشب / آسفالت کاران بحرین!

  

فوتبال روز:پیروزی پرگل تیم ملی ایران مقابل بحرین در شرایطی به ثمر رسید که بحرین از ابتدای مسابقه به دلیل خطای شدید مدافع خود 10 نفره شد. بررسی فنی تک‌تک بازیکنان تیم ملی ایران با وجود این پیروزی پرگل البته کار سختی نیست:

 

مهدی رحمتی (...از 10): وقتی به نتیجه مسابقه امشب نگاه می‌کنیم مطمئنا به این نتیجه خواهیم رسید که مهدی رحمتی کم کارترین بازیکن مسابقه امشب ایران مقابل بحرین بود، تقریبا می‌توان گفت که هیچ توپ خطرناکی او را وادار به واکنش خاص نکرد. البته در یکی، دو صحنه بحرینی‌ها در محوطه جریمه ایران حاضر شدند که توسط مدافعان ما خطر آنها دفع شد. در اینکه رحمتی دروازه‌بان مطمئن و قدرتمندی برای تیم ملی ایران است شکی نیست اما به دلیل یک طرفه بودن مسابقه از اختصاص نمره برای رحمتی خودداری کردیم. 

سیدجلال حسینی(6 از 10): بعد از اینکه بحرین در همان دقیقه یک مسابقه ده نفره شد بحرینی ها به شدت به دفاع پرداختند و گشودن دروازه بحرین کمی سخت به نظر می‌رسید. اما جلال حسینی این کار مهم را انجام داد و او آغازگر پروژه 6 گل شدن بحرین در آزادی بود. 

 

هادی عقیلی( 6  از 10 ): عقیلی هم در شبی که کمتر مدافعان ایران تحت فشار قرار گرفتن با زدن گل سوم ایران موجی از شادی و امید را در پایان نیمه اول برای اردوی ایران به ارمغان آورد. عقیلی هم مانند جلال حسینی به بحرین گل زد تا یادآور گلزنی محمد نصرتی در آن مسابقه معروف ایران مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان باشد. 

 

خسرو حیدری(5 از 10): حیدری در نیمه اول این مسابقه چندان پررنگ به نظر نرسید اما در نیمه دوم بعد از اضافه شدن ماهینی به ترکیب ایران حیدری نمایش بهتری داشت و او البته پاس گل ششم ایران را به زیبایی برای غلامرضا رضایی ارسال کرد اما می‌توان گفت که حیدری نسبت به بازی‌های گذشته خود در تیم ملی چندان پرقدرت نبود. 

مهرداد پولادی(5 از 10): در حالی که دوست داریم در کنار مهرداد پولادی احسان حاج صفی را هم در تیم ملی تماشا کنیم اما کی‌روش باز هم روی انتخاب پولادی تأکید کرد. دفاع چپ پست تخصصی پولادی نیست و در یک مسابقه یک طرفه حداقل کاری که می‌توان کرد این است که درباره این انتخاب کی‌روش بیش از حد مته به خشخاش نگذاریم. 

جواد نکونام ( 5 از 10): کاپیتان تیم ملی ایران در روزی که دیگر هافبک‌های تیم ملی مانند جباری و آندو نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند بیشتر سعی کرد به اداره بازی بپردازد و بازی ساده نکونام کمتر به چشم آمد. 

 

آندارنیک تیموریان (9 از 10): بدون تردید آندو بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران و بازی امشب تیم ملی مقابل بحرین است. او به مانند چند ماه اخیر به خوبی در میانه میدان نبض بازی را در دست داشت و روی بیشتر گل‌های ایران تأثیر بسزایی داشت. تیموریان با دادن یک گل و دو پاس گل باارزش‌ترین بازیکن مسابقه امشب در ورزشگاه آزادی بود. آندو، پدیده تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان حالا تبدیل به نقطه اتکای تیم کی‌روش شده است و بازی پرشور او ما را بیشتر به صعود به  جام جهانی امیدوار می‌کند. 

مجتبی جباری( 7 از 10): جباری 45 دقیقه فوق‌العاده را امشب در نیمه اول مقابل بحرین از خود نشان داد. او که جانشین علی کریمی شده بود روی گشایش دروازه بحرین در ابتدای مسابقه بسیار موثر بود. جباری کاری کرد که لااقل تماشاگران ایران در نیمه اول غیبت کریمی را احساس نکنند. هرچند علی کریمی برای ایرانیان چیز دیگری است. هر چند جباری در نیمه دوم به دلیل شرایط بدنی خیلی زود تعویض شد اما او بعد از آندو بهترین بازیکن ایران در مسابقه امشب بود. 

میلاد میداوودی( 5 از 10): منتظر بودیم که میلاد بهتری را در نیمه دوم مسابقه امشب ببینیم اما نکته عجیب این بود که کی‌روش او را در بین دو نیمه تعویض کرد. این اولین بازی رسمی میلاد بعد مدت‌ها دوری از فوتبال بود و البته ما را امیدوار کرد که در آینده نزدیک میلاد قدرتمندتری را شاهد باشیم. 

 

محمدرضا خلعتبری( 6 از 10): نمایش امشب خلعتبری بهتر از بازی‌های قبلی او بود. تفاوت قابل توجه در بازی خلعتبری این بود که او کمتر دریبل زد و احتمالا این نکته را کی‌روش بارها به او یادآوری کرده است. خلعتبری بیش از هر زمان دیگری امشب در خدمت بازی تیمی بود. 

 

محمد قاضی ( 6 از 10): او شگفتی امشب ترکیب اصلی کی‌روش برای شروع مسابقه بود. کمتر کسی فکر می‌کرد که با وجود انصاری‌فرد این مهاجم خوب باشگاه ذوب آهن در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما کی‌روش بیش از 70 دقیقه به او اعتماد کرد و نشان داد که به بازی قاضی اعتقاد دارد. او البته نمایش نسبتا قابل قبولی داشت و با وجود تجربه کم قاضی در بازی‌های ملی می‌توان به عملکرد او نمره مثبت داد. 

 

نکته: سه بازیکن تعویضی کی‌روش در نیمه دوم ماهینی، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد بودند. نکته مهم و قابل توجه این بود که دو بازیکن تعویضی تیم کی‌روش در این مسابقه گل زدند و این نشانه مثبتی برای مربیگری کارلوس کی‌روش در نیمه دوم مسابقه ایران مقابل بحرین بود. 

 

 

منبع:سایت گل 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد