فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته دوازدهم لیگ برتر/ ویزای کار استیلی تمدید شد!/ برد تراکتور

 

فوتبال روز:در آغاز هفته دوازدهم لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس در رشت برابر داماش به برتری رسید و به رده هفتم صعود کردو تیم فوتبال تراکتور سازی در شیراز فجر سپاسی را مغلوب کرد.

 

داماش 2- پرسپولیس ۳ 

 

شنبه هفتم آبان ماه نود. ورزشگاه سردار جنگل رشت.
داماش گیلان 2(گل دقیقه 22 محمد غلامیو دقیقه 59 افشین چاوشی) - 3 پرسپولیس تهران(گلها دقیقه 14 وحید هاشمیان و دقیقه 47 هادی نوروزی و دقیقه 87 محمد نوری)
داور: محسن ترکی-کمک داوران:حسن کامرانی فر و بابک داوری-داور چهارم:حسین زرگر- ناظر:ابراهیم میرزا بیگی
هوا :بارانی - تماشاگر: ده هزار نفر.
اخطار: پرسپولیس( مازیار زارع دقیقه 24،محمد نصرتی دقیقه 33،علی کریمی دقیقه46 ،حسین بادامکی دقیقه 82)داماش(علی رضا نظیف کار دقیقه 84)
پرسپولیس تهران:
علیرضا حقیقی، محمد نصرتی، علیرضا نورمحمدی، مجتبی شیری،شیث رضایی،  مازیار زارع، محمد نوری،علی کریمی،وحید هاشمیان(دقیقه 87 سامان آقا زمانی)، حسین بادامکی،غلامرضا رضایی ( از دقیقه 90 امیر حسین فشنگچی).
سرمربی: حمید استیلی.
داماش گیلان:
میلاد فراهانی، مهدی مهدوی‌کیا،محمد رضا مهدوی،علی نظیف‌کار، جونیور آلوز، ابوذر رحیمی، عباس آقایی، میلاد زنیدپور،مصطفی حاجتی، افشین چاووشی، محمد غلامی.
سرمربی: ابراهیم قاسم‌پور.
شرح بازی:
داماش و پرسپولیس در شرایطی در این بازی به هم رسیدند که در 2 شرایط متفاوتی به سر می بردند.داماش مسرور از بردهای پیاپی به آرامش خیال رسیده بود و پرسپولیس در وضعیت بحرانی بر لبه ی تیغ قرار داشت.هر دو تیم با ترکیب اصلی بازی قبلی خود در لیگ در این مسابقه ظاهر شدند که داماش فقط با بازی دادن به مهدوی و غلامی محروم از بازی قبل و پرسپولیس با بازی دادن کریمی تازه از بند مصدومیت رها شده و هاشمیان که در بازی گذشته یار تعویضی بود،سعی داشتند کمترین تغییر را در تیم های خود اعمال کنند.
بازی در زمین خیس و لغزنده ی رشت مانع از آن نشد که بازیکنان تکنیکی دو تیم از کار بیفتند و رو به بازی هوایی بیاورند.جنگ های تن به تن در میانه میدان،صحنه های زیبایی از فوتبال قدرتی را برای تماشاگران به ارمغان آورد که البته ضعف تکنیکی تصویر برداری مانع از آن شد که تماشاگران تلویزیونی هم از آن لذت ببرند.
در هر صورت پرسپولیس باز هم در رشت موفق بود و این 3 امتیاز می تواند به منزله ی ادامه ی کار استیلی شاید تا بازی بعدی پرسپولیس باشد.
دقایق حساس:
دقیقه 35:شوت سرکش مهدوی کیا که تاثیر چاوشی همراه بود به سختی توسط حقیقی مهار گردید.
دقیقه 46: سانتر زیبای غلام رضا رضایی برای هاشمیان درون شش قدم با ضربه ی سر او توام بود که داشت مانند گل نخست پرسپولیس دروازه داماش را می گشود که این بار توپ با فاصله ی اندکی به اوت رفت.
  گلها:
داماش0-1 پرسپولیس:سانتر غلام رضا رضایی از سمت چپ با ضربه ی سر وحید هاشمیان از روی خط شش قدم وارد دروازه ی میلاد فراهانی شد که با خروج نا موفق اش دروازه خود را بی سنگر بان رها کرده بود.
داماش 1-1 پرسپولیس: پاس در عمق مهدوی به غلامی رسید و او در حالی که چند مدافع پرسپولیس را در پیش داشت،پس از عبور از همه  در حالی که شیث و حقیقی از دو طرف به سمت غلامی آمده بودند با یک ضربه ی نوک پا از بالای سر حقیقی بر زمین افتادهریالطاق دروازه پرسپولیس را فرو ریخت.
داماش 1-2 پرسپولیس: فرار غلام رضا رضایی به مانند گل اول از سمت راست این بار با ضربه ی سر تمام کننده ی نوروزی تازه به میدان آماده به مرکز دروازه ی داماش همراه بود تا دوباره استیلی دقایقی آرام بگیردو
داماش 2-2 پرسپولیس: کار تیمی به معنی واقعی کلمه از سوی داماشی ها در این گل معنا پیدا کرد.بدین صورت که حرکت در میانه میدان زنید پور با دیدی عالی پاسی در عمق را برای غلامی فرستاد و او پس از جا گذاشتن مدافعان پرسپولیس یک لقمه ی آماده را برای چاوشی فرستاد و او آسانترین کار دنیا را برای گلزنی پیش رو داشت!
داماش 2-3 پرسپولیس: فرار یک تنه محمد نوری از عمق خط دفاعی داماش که با اشتباه مهدوی کیا همراه بود موجب شد تا دروازه فراهانی برای بار سوم فرو ریزد.
اتفاق ویژه:
اتفاق ویژه ی این دیدار برای تماشاگران، مازیار زارع بود که از مدتها قبل به دلیل مصاحبه هایش درباره فوتبال رشت منتظر آمدنش به رشت بودند.به یقین از خجالت درآمدن رشتی ها در مقابل مازیار زارع این بار برایشان کم هزینه نخواهد بود.شعارهایی که برای شنیدنشان احتیاج به حضور در ورزشگاه رشت نبود و از تلویزیون هم به خوبی قابل شنیدن بود.درگیری پایان بازی زارع و چاوشی نیز ادامه ی همان تنش ها بود. 
 
  فجرسپاسی یک - تراکتورسازی ۲ 
 
شنبه 7آبان 1390-هفته دوازدهم لیگ برتر ورزشگاه حافظیه شیراز
تماشاگر:حدود 8هزار نفر 
 داور: البرز حاجی پور کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و حسین طالقانی
گل:محمد مهدی نظری(28)فجر-محمد ابراهیمی(45+3) آنتنیو(66)تراکتورسازی
اخطار:محمد حسن ابراهیمی(تراکتور) 

 فجر:وحید شیخ ویسی، عباس کاظمیان(84-حسن فرجی)،رضا حقیقی شاندیز،مهدی رجب زاده(76-جواد ضیغمی)، محمدرضا  پورمحمد(78-حمیدجوکار)،مجید حیدری، محمدآفند،مهرداد کریمیان، محمد مهدی نظری،ایوب کلانتر وامید خلیلی
 
 سرمربی: علی اصغر کلانتری  

تراکتورسازی: محسن فروزان،احسان حاج صفی،امیرحسین صادقی،سید محسن حسینی(55-داوود دانش دوست)، مرتضی اسدی، فرزادآشوبی، فلاویو لوپز،رودریگوآنتنیو،محمد ابراهیمی(85-احمد آل نعمه)، سیاوش اکبرپور واشپیتیم آرفی(46-علی علیزاده) 
 سرمربی: امیر قلعه نوعی 

 شرح بازی:
فجر عنان بازی در طول نیمه اول را در دست داشت وسرآسیمگی مدافعان تراکتور بارها وبارها باعث شد تا تیم شیرازی در موقعیت های مناسبی قرار گیرد.شاگردان کلانتری  مانند تمام هفته های اخیر خلق موقعیت کردند اما در زدن ضربات نهایی همچنان با مشکل مواجه بودند.
 تراکتوری ها بارها صدای قلعه نوعی را در آوردند و میانه میدان را تمام وکمال به حریف داده بودند.فجر با بازیسازی خوب کریمیان ، قبل دفاع قرمزپوشان دیار سهند را هدف گرفته بود و با همین حربه هم به دفعات خطر ساز شدند. بی تردید فرصت طلبی ابراهیمی بود که اجازه نداد تیم امیرقلعه نوعی با شکست به رختکن برود.او از تک موقعیت خود وتیمش یک گل ساخت.
در نیمه دوم بازی به زیبایی نیمه اول نبود.تراکتور که گل برتری را زد تلاش داشت تا بازی را اداره کند وحملات شیرازی ها هم احساسی بود وبا ارسال های بلند همان کاری را می کردند که مدافعان بلند زن تبریزی می خواستند.برد تراکتوری ها پس از نتایج اخیرشان امیر را آرام کرد وفجر همچنان در بیم وامید به سر می برد. البته الحق والانصاف این تیم نباید بازنده می شد وبازی خوبی ارائه داد.  

لحظات حساس:

دقیقه 13: اشتباه مدافعان تراکتور توپ را دو دستی تقدیم کریمیان کرد. او با پاسی عمقی نظری را با فروزان تک به تک کرد اما توپ او را گلر تبریزی ها با پا برگرداند.
 دقیقه 18:کرنر تبریزی ها در یک رفت وبرگشت به حسینی رسید که او نتوانست با پشت پا به توپ ضربه بزند وخطر از یکقدمی دروازه فجر گذشت.
دقیقه 25:در شلوغی مقابل دروازه تراکتور در یک رفت وبرگشت ،فجری ها چند بار صاحب موقعیت شدند اما نتیجه تغییری نکرد. دقیقه 43:نظری می توانست گلزنی کند اما ضربه او با بی دقتی به بیرون رفت.
دقیقه 65:ضربه نظری را فروزان با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد. دقیقه 78:ضربه سر ضیغمی به شکل خطرناکی از کنار دیرک افقی تراکتور راهی اوت شد.  

شرح گلها:
(1-صفر-فجر)
روی یک پرتاب اوت توپ به نظری رسید. او چرخید وبا ضربه ای زیبا سه کنج دروازه را هدف گرفت. توپ پس از برخورد با محل تلاقی دیرک افقی وعمودی به تور نشست.
(1-1تراکتور) حرکت در عمق محمد ابراهیمی با ضربه ای از درون محوطه جریمه باعث شد توپ به آرامی به گل تبدیل شود.
(2-1تراکتور)ضربه آنتنیو از 25متری پس از برخورد با زمین از مقابل دستان شیخ ویسی کمانه کرد و ارتفاع آن باعث شد تا به تور بچسبد. 
 
 اتفاقات ویژه:برای اولین بار فجر گل نخست بازی را به ثمر رساند.رفتارهای عجیب محمد ابراهیمی پس از گلزنی به فجر هم عجیب بود. او که خود اهل کازرون استان فارس است مقابل تماشاگران شیرازی دست به انجام حرکاتی زد که یک کارت زرد را برای او به همراه داشت.او هنگام تعویض هم با بوسیدن پیراهن تراکتور باعث تحریک تماشاگران شیرازی شد. هواداران فجر معتقدند مسئولین استان از این تیم هیچ حمایتی نکرده اند و همیت باعث شد تا ضمن حمایت از مدیران وکادر فنی فجر، علیه مسئولان از جمله استاندار شعار بدهند.
 
 
نفت تهران ۲ - شاهین بوشهر یک 
 
تیم‌های نفت تهران و شاهین بوشهر از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۶:۴۰ به میزبانی ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود نفت به پایان رسید.

لک چیرا در دقیقه ۲ برای شاهین گلزنی کرد اما همین بازیکن در دقیقه ۲۱ با یک گل به خودی کار را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و خلدون ابراهیم در دقیقه ۳۷ یک گل دیگر برای شاگردان حسین فرکی به ثمر رساند.

قاسم واحدی داور مسابقه به ایمان موسوی، مرتضی پورعلی‌گنجی از نفت تهران کارت زرد نشان داد.

نفت تهران با این برد ۲۵ امتیازی شد و به صدر جدول بازگشت و شاهین بوشهر نیز ۱۵ امتیازی باقی‌ماند.

این در حالی است که فیروز کریمی روز گذشته در نشست خبری فرکی را ترسو خوانده و گفته بود وی از کودکی از من می‌ترسد اما امروز نتیجه دیگری در میدان رقم خورد.
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد