فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته دوازدهم لیگ برتر/ پیروزی استقلال٬سپاهان و صبا

  

فوتبال روز:در ادامه هفته دوازدهم لیگ برتر تیم استقلال به زور تیم ده نفره مس سر چشمه را شکست داد و تیمهای سپاهان و صبای قم مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و دو دیدار به تساوی انجامید.

  

استقلال 1- مس سرچشمه صفر 

   

گل: میداوودی (55)

هفته 12 لیگ برتر - ورزشگاه آزادی – تماشاچی : پنج هزار تماشاگر

داور: محسن قهرمانی

اخطار: اویس کردجهان از مس سرچشمه و حنیف عمران زاده از استقلال

اخراج : نادر فتح‌الهی از مس سرچشمه و آندرانیک تیموریان از استقلال

توضیح: حسینی نسب مربی مس توسط قهرمانی اخراج شد  

 

استقلال:سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، میثم حسینی، خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، کیانوش رحمتی، میلاد میداودی( از دقیقه ۸۹ فریدون زندی)، کرار جاسم( از دقیقه ۷۹ محسن یوسفی) و فرهاد مجیدی
سرمربی: پرویز مظلومی

مس سرچشمه:حسن هوری، علی خانکی، رضا نورالهی، آنته زوراک، نادر فتح‌الهی، مسعود ابراهیمی، ننادنرویچ، علی مولایی، مسلم فیروزآبادی( از دقیقه ۷۸ علی سامره)، مجتبی ترشیز، اویس کرد جهان
سرمربی: اصغر شرفی  

 

شرح بازی:

استقلال برای رسیدن دوباره به صدر جدول و مس سرچشمه به منظور فرار از انتهای جدول به امتیازات این دیدار نیاز مبرمی داشتند و بر این اساس با انگیزه پای به میدان گذاشتند.در ثانیه بیستم این دیدار، 'نادر فتح الهی' بازیکن تیم مس پس از تکل خطرناک برروی تیموریان با کارت قرمز جریمه شد تا کار میهمان برای گرفتن امتیاز از استقلال بسیار مشکل شود.

پس از این اخراج بازیکنان استقلال به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفته و با حرکات 'فرهاد مجیدی' و 'جاسم کرار' و پاس های عمقی جباری و تیموریان به دنبال گلزنی بوده و از سوی دیگر مسی ها به دفاع از دروازه خود می پرداختند.

حملات استقلال در 45 دقیقه نخست ثمری نداشت   اما در آغاز نیمه دوم بازیکنان استقلال تهران که برای رسیدن به گل بی تابی می کردند حملات متعددی را آغاز کرده و در دقیقه 56 به نتیجه رسیدند.

در این دقیقه 'میلاد می داوودی' که در هفته های اخیر گل های متعددی را برای استقلال به ثمر رسانده است با شوتی زیبا سقف دروازه میهمان را فرو ریخت تا آبی پوشان پایتخت از مس سرچشمه پیشی بگیرند.

پس از این گل بازیکنان مس سرچشمه که امتیازات را از دست رفته می دیدند بازی هجومی تری را در دستور کار خود قرار دادند، اما توان لازم برای رسیدن به گل را نداشتند.در دقیقه 85، آندرانیک تیموریان پس از درگیری با حنیف عمران زاده هم تیمی خود با کارت قرمز داور مواجه شد تا دیدار بعدی استقلال تهران برابر صبای قم را از دست بدهد.

   

اتفاق ویژه :

اخراج نادر فتح الهی در ثانیه های ابتدایی مسابقه تنها اتفاق عجیب بازی نبود . محسن قهرمانی در ادامه مسابقه حسینی نسب ، دستیار شرفی را هم از روی نیمکت مس سرچشمه اخراج کرد اما اتفاق مهم درگیری حنیف عمران زاده با آندرانیک تیموریان بود که منجر به اخراج آندو شد ! درگیری دو همبازی در فوتبال ایران گویا به عادت تبدیل شده که خوشبختانه این درگیری فقط لفظی بوده است !

 

سپاهان 3 - ملوان 2 

 گلها : علی جراح کار (8 ) محمد حیدری (15 ) ملوان - سید مهدی سید صالحی (19 )مهدی کریمیان (77 )عماد محمد رضا (91 ) سپاهان 

 

 ورزشگاه: فولادشهر اصفهان تماشاگر:۷۲۰ نفر

داور: سعید مظفری زاده-حسین خانبان-بهرام کیانی-محمدرضا اکبریان- ناظر:فریدون اصفهانیان

اخطار: علی حسنی صفت از ملوان  

 

سپاهان: رحمان احمدی، سید جلال حسینی، حسن اشجاری، محسن بنگر، امید ابراهیمی، رضا ناصحی(از دقیقه ۶۷ میلوراد یانوش)، عمادرضا، سید مهدی سید صالحی، مهدی جعفرپور(از دقیقه ۷۷ حسین پاپی)، محرم نویدکیا ( از دقیقه 54 احمد جمشیدیان)، مهدی کریمیان. 

سرمربی: کریم قنبری  

 

ملوان: علی حسنی صفت، سعید سالارزاده، محسن مسلمان(از دقیقه ۸۰ محمد نزهتی)، علی جراح‌کار، علیرضا رمضانی(از دقیقه ۶۸ امین حاج محمدی)، محمد ابراهیم خسروی، محمد همرنگ، سعید یوسف‌زاده، محمد حیدری، عزیز معبودی، سید جلال رافخایی (از دقیقه ۷۲ مهدی دغاغله).

سرمربی: فرهاد پورغلامی  

 

حذف سپاهان از گردونه مسابقات جام حذفی و تغییرات کادر فنی اینروزهای زرد پوشان ، سبب شد تا زرد پوشان برای کم کردن فاصله خود با دیگر رقبا در صدر جدول ، با تلاش و کوشش مضاعف بتوانند    کشتی طوفان زده انزلی چی ها را غرق کنند . اما فرهاد پور غلامی ناخدای کشتی سفید انزلی ، شاگردانش را از نقاظ ضعف قهرمان متوالی دو دوره گذشته لیگ برتر بخوبی توجیه کرده بود . زردپوشان اصفهانی در تب وتاب محک ملوان بندر انزلی بودند تا بتوانند راههای نفوذ به دروازه انان را پید اکنند . که انزلی چی ها با پاسهای عمقی بلند در قلب خط دفاعی زرد پوشان با گلزنی علی جراح کار و محمد حیدر ی توانستند دو گل زیبا به ثمر برسانند و زهر چشم جانانه ای از شاگردان کریم قنبری بگیرند . سپاهانی ها بعد از خوردن دو گل در 20 دقیقه ابتدایی مسابقه به هر شکل ممکن دست وپای خود را جمع کردند و توانستند با سید مهدی سید صالحی یکی از گلها را جبران کنند . درنیمه دوم کریم قنبری سرمربی موقت سپاهان که دوست نداشت ، با باخت تیم را تحویل سرمربی سرشناس تاز وارد خود (کرانچار ) دهد دستور حمله را صادر کرد . قنبری برای تحت فشار قراردادن تیم ملوان انزلی با فراخواندن احمد جمشیدیان به جای نویدکیای خسته و یانوش تازه نفس عرصه را بر شاگردان فرهاد پور غلامی تنگ تر کرد  .که بهمین خاطر توانستند گل تساوی را به تیم سختکوش و دونده ملوان انزلی بزنند .ملوان بند ر انزلی در نیمه دوم با دفاع چند لایه قصد داشت تا ضمن حفاظت از دو گل زده با ترفند ضد حمله به دروازه سپاهان یورش ببرد که در این کا ر توفیق چندانی نصیبش نشد . و ضمن خوردن سه گل اصفهان را ترک کردند تا برای روزهای اینده بهتر بیندیشند .  
        
    شرح گلها :

0-ا ملوان : ضربه کاشته علیرضا رمضانی  از جناح چپ مواج بر روی دروازه سپاهان فرستاده شد ، که علی جراح کار با ضربه سر اولین گل مسابقه را به نفع ملوان رقم زد .

  2-0 ملوان : وقتی محسن مسلمان پاس عمقی وبلند خود را پشت سر مدافعان سپاهان فرستاد ؛ محمد حیدری با یک فرار سریع در حالت تک به تک با رحمان احمدی گل دوم ملوان را به تور دروازه  زرد پوشان اصفهان چسباند .

1-    2 : سپاهان : سانتر مهدی جعفر پور در داخل شش قدم به سید مهدی سید صالحی رسید ، که ضربه وی یکی از گلهای خورده سپاهانی ها را جبران کرد .

2-  2 : سپاهان : وقتی مهدی جعفر پور از جناح راست نفوذ کرد ، پاس خود را به مهدی کریمیان فرستاد که وی با یک چرخش عالی گل تساوی زرد پوشان را به ثمر رساند .

3-  2 :سپاهان : دفع ناقص علی جراح کار مدافع تیم ملوان باعث شد تا عماد رضای فرصت طلب گل برتری سپاهان را وارد دروازه ملوان کند   

 

دقایق حساس

: پاسکاری محرم نوید کیا و عماد رضا ، می رفت که یکی از گلها را برای طلایی پوشان اصفهانی جبران کند که به هدر رفت .

(45 ) : شوت مهدی کریمیان از فاصله 20 متری زوزه کشان به بیرون رفت .

(84 ) : ضربه سر شیرجه ای احمد جمشیدیان در شش قدم ملوان انزلی را حسنی صفت به زیبایی به اغوش کشید . .    

   

  اتفاق ویژه : باشگاه سپاهان در اقدامی شایسته از کیومرث فرحناک بازیکن دهه هفتاد این تیم که اکنون بر روی ویلچر با بیماری مبارزه می کند ، تقدیر بعمل اورد ند. علیرغم اینکه قرار بود کرانچار در ورزشگاه حضور پیدا کند و نظاره گر تلاش بازیکنان سپاهان باشد ولی وی غایب بود .

  

 

صنعت نفت آبادان 2 ـ صبای قم3 

 

گلها: فونیک‌سی(27 و 73) برای صنعت، عنایتی(47 و 58)، اسلامی(87) برای صبا
ورزشگاه تختی آبادان،‌ تماشاگر 12هزارنفر
 داور: احمد صالحی اخطار: بدرلو، هاشمی‌زاده، عنایتی، اسلامی(صبا)، مرداسی، پاچاچیان، مشکل‌پور(صنعت)  


صنعت: حبیب دهقانی، واری الکسانیان، مصطفی صبری، میثم امیری، عباس مرداسی، سیامک کوهنورد(70 سجاد مشکل‌پور)، امید شریفی‌نسب، علی مبینی(70 حسین بغلانی)، لئون پاچاچیان، رسول نویدکیا، فونیک سی
سرمربی: غلامحسین پیروانی  


صبا: مسعود غلامعلی‌زاد، ‌مرتضی کاشی، حمیدرضا فرزانه، وحید حمدی‌نژاد، محسن بیات، مهدی بدرلو، سیدمرتضی هاشمی‌زاده(55 احمد داودی)، میلاد نوری، مجید هوتن(75 عبدالکریم اسلامی)، حسین حجازی‌پور(64 حسین بروش)، غلامرضا عنایتی  

سرمربی: عبدالله ویسی  

شرح گل‌ها:
 1ـ0(صنعت): دقیقه 27 پاس خوب رسول نویدکیا به فونیک سی رسید و این بازیکن پس از فریب سنگباران تیم صبا توپ را وارد دروازه حریف کرد.
 1ـ1(صبا): دقیقه 47 رضا عنایتی از اشتباه عباس مرداسی سود جوست و گل مساوی را رقم زد.
 1ـ2(صبا): دقیقه 58 رضا عنایتی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت و ضربه روی پای این بازیکن گل دوم را رقم زد.
 2ـ2(صنعت): دقیقه 73 از پاس خوب فونیک‌سی بهترین بهره را جست و توپ را از بالای دستان به گل تساوی نفت تبدیل کرد.
 2ـ3(صبا): دقیقه 87 پاس رضا عنایتی به کریم اسلامی رسید که ضربه این بازیکن در حالت تک به تک با دهقانی توپ را به درون دروازه زد.

اتفاق ویژه: نفت آبادان بعد از شکست مقابل مس سرچشمه این‌بار در خانه مغلوب صبای قم شد. همانقدر که آنها در خانه بد باختند صبا نتیجه بسیار خوبی در این بازی خارج از خانه گرفت. آنها قبلا تراکتورسازی را در تبریز، مس سرچشمه را در کرمان و راه آهن را در اکباتان بردند. صبا که چند هفته‌ای بود شرایط خوبی نداشت حالا بحران را پشت سر گذاشته است و تنها به خاطر تفاضل گل ضعیف صدرنشین نیست. 
 

سایپا صفر ـ فولاد خوزستان صفر 

 

ورزشگاه انقلاب کرج، تماشاگر 500نفر
 داور: محمدحسین اسدی اخطار: لطیفی، ابراهیمی(سایپا) افشین(فولاد)  


سایپا: وحید مهدی‌خانی، مرتضی ابراهیمی، پیروز قربانی، علی لطیفی، حامد شیری، اسحاق سبحانی، مهدی خیری(88 محمد منصوری)، ابراهیم صادقی، عباس محمدرضایی(78 روزبه شاه‌علیدوست)، کریم انصاری‌فرد، امین منوچهری
سرمربی: مجید صالح  


فولاد: علی سلیمی، جلال کاملی‌مفرد، سامان سعید، مهرداد جماعتی، خیرالله ویسی، میثم کریمی، حکیم نثاری، آندره رینالدو(65 امیر شرفی)، بختیار رحمانی، آرش افشین(79 مهدی مومنی)، رضا نوروزی
سرمربی: مجید جلالی 

 اتفاق ویژه: قطع و وصل نورافکن‌ها زیر باران شدید امروز حالتی شبیه به رعد و برق را درون زمین ایجاد می‌کرد. مسئولان برگزاری بازی نگران بودند که مبادا در یکی از این اتصالی‌ها ورزشگاه به خاموشی فرو برود که البته این اتفاق رخ نداد. 

 

 

شهرداری صفر - ذوب آهن صفر 

 

ورزشگاه: یادگار امام(ره) تبریز
تماشاگر: ۵۰۰ نفر 


شهرداری تبریز: ابراهیم میرزاپور، نبی الله باقری‌ها، وریا غفوری، محمد ایران پوریان، رسول پیرزاده(از دقیقه ۵۷ جعفر فضلی)، مهرداد قنبری، محمدرضا زینال خیری، اوجان بلجیک، میثم بائو(از دقیقه ۸۸ مهدی محمدزاده)، سعید دقیقی(از دقیقه ۸۴ بهنام بیرانوند)، دراگان زاراکوویچ 

سرمربی: یسیچ 

ذوب‌آهن: شهاب گردان، سید محمد حسینی(از دقیقه ۱۵ علیرضا حدادی فر)، محمد صلصالی، فرشید طالبی، علی احمدی، هوگو ماچادو، داود حقی، اسماعیل فرهادی، ایگور کاسترو، قاسم حدادی فر(از دقیقه ۴۴ فلیپ آلوز دسوزا)، پیام صادقیان(از دقیقه ۸۷ بهمن مالکی)
سرمربی: منصور ابراهیم زاده 

داور: غلامرضا جباری-سعید زارع-سجاد طوری-محمدرضا فغانی-ناظر:حسین نجاتی
اخطار: اوجان بلجیک، سعید دقیقی، زینال خیری از شهرداری 

شرح بازی:
ذوب‌آهن که پس از پیروزی دقایق پایانی در جام حذفی و همچنین شارژ مالی و پرداخت حقوق معوقه بازیکنان از روحیه نسبتا خوبی برخوردار بود به مصاف شهرداری تبریزی می‌رفت که در این فصل نتایج متوسطی را گرفته است؛ بازی در نیمه اول به غیر از صحنه گل آفساید شهرداری تبریز بسیار سرد و کسل کننده دنبال شد همچنین در این نیمه ذوب‌آهن دو تعویض اجباری داشت که دست ابراهیم زاده را در نیمه دوم تنگ کرد؛ نیمه دوم اما بازی بهتری را شاهد بودیم و این شهرداری تبریز بود که حملات بیشتری روی دروازه ذوب‌آهن انجام داد و توانست موقعیت‌های بیشتری خلق کند و اگر درخشش شهاب گردان نبود این شهرداری تبریز بود که پیروز میدان می شد. 

دقایق حساس:
دقیقه ۱۱: سعید دقیقی در محوطه شش قدم صاحب توپ شد و با عبور از مدافع مستقیم با گردان تک به تک شد که ضربه خطرناک دقیقی را گردان با واکنشی خوب دفع کرد.
دقیقه ۲۹: ضربه ایستگاهی بازیکنان شهرداری با خروج ناموفق گردان رو به رو شد و ضربه سر مهرداد قنبری وارد دروازه ذوب‌آهن شد اما با اعلام آفساید توسط کمک داور این گل مردود اعلام شد.
دقیقه ۵۸: ارسال کرنر توسط بلجیک و ضربه سر خطرناک زاراکوویچ با عکس العمل خوب گردان به کرنر رفت.
دقیقه ۷۴: جعفر بذری از سمت راست صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه خطرناک او به کرنر رفت.
دقیقه ۷۷: پاس عرضی هوگو ماچادو و ضربه خطرناک صادقیان از کنار تیر عمودی شهرداری به اوت رفت.
دقیقه ۸۶: پاس رو به بیرون و ضربه خطرناک بائو با برخورد به مدافع ذوب برگشت داده شد. 

اتفاق ویژه: مصدومیت دو بازیکن ذوب‌آهن و دو تعویض اجباری برای ابراهیم زاده در نیمه اول دست او را در نیمه دوم برای آرایش بهتر بازیکنان و تغییر تاکتیک تنگ کرد تا در نهایت ذوب‌آهن در یک بازی نه چندان زیبا به تساوی رضایت دهد.
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد