فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کی‌روش: رأی من لیونل مسی/ منچستر دوباره با فرگوسن اوج می‌گیرد

http://s2.picofile.com/file/7154459672/keyrosh1.jpg

فوتبال روز: کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مصاحبه خواندنی با ایسنا به سوالات محسن معتمدکیا خبرنگار ارشد این خبرگزاری پاسخ داده است.



  بخش‌های جذاب‌تر این گفت‌وگو را به نقل از سایت گل با هم میخوانیم. یقینا صحبت‌هایی که کی‌روش درباره بهترین بازیکن فعلی دنیا، آلکس فرگوسن و بهترین مربیان دنیا به زبان آورده است حاوی نکات جالبی است که مرور آنها خالی از لطف نیست. بخوانید:


فیفا با ارسال نامه‌ای از مربیان می‌خواهد که رای‌شان را اعلام کنند هنوز نامه‌ای برای من ارسال نشده است.


** پس از ارسال نامه رای شما چیست؟

لیونل مسی.



** جالب است که رونالدو را انتخاب نمی‌کنید! شما هم پرتغالی هستید و هم زمانی سرمربی رئال‌مادرید بوده‌اید.

شما درباره بهترین بازیکن جهان پرسیدید و نه بهترین بازیکن پرتغالی دنیا.



** درباره شکست منچستریونایتد در داربی چه نظری دارید؟ برخی معتقدند سیتی امسال قهرمان جزیره می‌شود.

 درباره منچستریونایتد تنها می‌توانم یک چیز بگویم این که ما دوباره بلند خواهیم شد و دوباره اوج می‌گیریم.



** فرگوسن وارد 25 سال حضور در منچستر شد. ماه دیگر تولدش است، برای او چه پیامی دارید؟

من الکس را خیلی خوب می‌شناسم و پس از چند سال کار کردن در کنار او به خوبی از روحیات او آگاهی دارم. این مرد پر از تجربه است. پر از هیجان و علاقه است. این کار یک مربی است که همیشه رو به بالا حرکت کند. زندگی همین است. تردیدی ندارم که با تجربه، مهارت و ذهن قوی که فرگوسن دارد باعث می‌شود تیم بار دیگر اوج بگیرد. با در نظر گرفتن شخصیتی که فرگوسن دارد به نظر من یک مثال بسیار بسیار خوب برای مربیان فوتبال در سراسر جهان است. متاسفانه بیشتر باشگاه‌ها از منچستریونایتد در این زمینه الگو نمی‌گیرند. سرآلکس فرگوسن بخش عمده‌ای از داستان موفق باشگاه منچستریونایتد را تشکیل می‌دهد. در این 25 سال می‌توانم به شما بگویم که شرایط همیشه خوش و خرم نبوده است اما تفاوتی که با بقیه وجود دارد این است که افرادی که در باشگاه منچستریونایتد حضور دارند هیچ گاه از کار زیاد خسته نمی‌شوند و وحشت نمی‌کنند، هیچ گاه مضطرب نمی‌شوند، این قانون شماره یک باشگاه منچستریونایتد است. قانون شماره 2 منچستریونایتد این است که آن‌ها به افراد خودشان اعتماد می‌کنند. چرا که معقتدند افراد بومی و داخلی باشگاه توانایی و آمادگی بیشتری دارند که کمک کنند.



** مورینیو را بهترین مربی جهان می‌دانید یا نه؟

عنوان بهترین مربی جهان از نظر من برای هوادران،‌ مردم و رسانه‌ها ساخته شده است. از نظر مردم مربی که تیمش می‌برد خوب است، مربی که تیمش می‌بازد بد است. هر کس عقاید خودش را دارد. یکی می‌گوید تیمی که مربی‌اش قهرمان اروپا شده بهتر است، دیگری نظر متفاوتی دارد. به بارسلونا بروید مردم گواردیولا را بهترین می‌دانند، در مادرید مورینیو را. نظر من چه اهمیتی دارد. مهم این است مردم چه فکر می‌کنند.



** این را می دانیم که استعداد عجیبی در یادگیری زبان دارید. اینکه در زمان حضور منچستریونایتد با هر بازیکن بر اساس زبان کشورشان صحبت می کردید، این استعداد خدادادی را به خوبی نشان می دهد. برنامه‌ای برای یادگیری زبان فارسی دارید؟

قدم اول من خرید کتاب و سی‌دی بوده که انجام دادم و روزی پنج لغت جدید یاد می‌گیرم. تاکنون کلمات سلام، خیلی ممنون، ان‌شاءالله، مرسی را یاد گرفته‌ام! و هر روز 5 لغت جدید یاد می‌گیرم.



** به عنوان سوال آخر، در زمانهایی که درگیر فوتبال نیستید، در ایران چه کار می کنید؟

در ایران بیشتر به فوتبال فکر می‌کنم اما در اوقات فراغت هم به خیابان می‌روم و هم گردش می‌کنم و لذت می‌برم. کوه هم چند بار رفتم و از دیدن دره‌ها و کوهستان لذت می‌برم.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد