فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج دیدارهای برگشت پلی آف یورو ۲۰۱۲


فوتبال روز:در دیدارهای برگشت از مرحله پلی آف یورو ۲۰۱۲ دیشب نتایج زیر بدست آمد:



پرتغال 6 (6) – بوسنی 2 (2)


پرتغال توانست با برد شش بر دو مقابل بوسنی و هرزگووین به یورو 2012 برسد.

پرتغال بازی را درخشان آغاز کرد و تعجبی نداشت که به سرعت هم به گل برسد. در دقیقه 8 روی کریستیانو رونالدو در فاصله 20 متری دروازه خطا شد و ضربه ایستگاهی را خود رونالدو به گوشه پایین و سمت راست دروازه حریف زد.

در دقیقه 24 بود که نانی با شوتی دیدنی که به گوشه بالای دروازه رفت گل دوم را به اسمیر بگوویچ زد.

بوسنی در دقیقه 41 گل زد. روی خطای هند فابیو کوئنترائو در محوطه جریمه، بوسنی صاحب ضربه پنالتی شد که زویژدان میسیموویچ آن را به گل اول تبدیل کرد.

رونالدو در دقیقه 53 گل دوم خود را هم زد. او پاس ژوائو موتینیو را گرفت و پس از جا گذاشتن بگوویچ دروازه خالی را گشود. سناد لولیچ بعد از این گل به حدی اعتراض کرد که داور با نشان دادن دو کارت زرد پیاپی او را اخراج کرد، اتفاقی که ضربه‌ای مهلک بر پیکره تیم بوسنی بود.

بوسنی در دقیقه 65 با ضربه امیر اسپاهیچ به گل دوم رسید. اما پرتغالی‌ها در دقیقه 72 باز هم فاصله را افزایش دادند و هلدر پوستیگا با ضربه‌ای محکم گل چهارم را زد.

تماشاگران گل‌های بیشتری می‌خواستند و پرتغال هم این درخواست را بی‌پاسخ نگذاشت. در دقیقه 80، میگل ولوسو ضربه‌ای ایستگاهی را به گوشه بالا و راست دروازه بوسنی زد و سپس پوستیگا با ضربه سری روی سانتر کوئنترائو گل ششم را به ثمر رساند.

 


مونته‌نگرو صفر (صفر) – جمهوری چک یک (3)


جمهوری چک با برد یک بر صفر در خانه مونته‌نگرو به یورو 2012 راه یافت.

مردان میکال بیلک در دیدار رفت در خانه دو بر صفر پیروز شده بودند و در بازی برگشت هم با وجود تسلط مردان مونته‌نگرو بر بازی، گل پتر ییراچک چک را به یورو 2012 رساند.

مونته‌نگرو در این بازی چندین موقعیت گل را از دست داد ولی در کل در ساختن موقعیت‌های جدی گل موفق نبود. آنها البته مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

در نهایت در دقیقه 81 بود که پتر ییراچک دو مدافع مونته‌نگرویی را پشت سر گذاشت و توپ را با وجود برخورد به دستان ملادن بوزوویچ به تور دروازه مونته‌نگرو رساند تا صعود تیمش را قطعی سازد.


جمهوری ایرلند 1 (5) – استونی 1 (1)



جمهوری ایرلند توانست با وجود تساوی یک بر یک خانگی مقابل استونی به یورو 2012 راه یابد.

ایرلند با برد چهار بر صفر در خانه استونی کار را عملا به پایان برده بود و این بار هم با تساوی آسانی که به دست آورد برای اولین بار پس از سال 1988 به جام ملت‌ها رسید.

ابتدا استیون وارد در دقیقه 32 کرنری به دست آورد و سپس روی همان ضربه کرنر که دمین داف زد و بعد از ضربه سر کوین دویل توپ را وارد دروازه حریف کرد.

استونی در دقیقه 57 گل تساوی را زد. کنستانتین واسیلیف از فاصله 20 متری شوتی زد که شی گیون قاعدتا نباید مشکلی برای گرفتن آن می‌داشت اما توپ راه خود را به سمت دروازه گشود.

به این ترتیب مردان جیووانی تراپاتونی توانستند به یورو 2012 راه یابند. آخرین مسابقات بزرگی که ایرلند به آن صعود کرده بود جام جهانی 2002 کره و ژاپن بود؛ رقابت‌هایی که با بردن ایران به آن راه یافت.



کرواسی صفر (3) – ترکیه صفر (صفر)


تساوی بدون گل و ملال‌انگیز بدون گل کرواسی و ترکیه برای صعود کروات‌ها به یورو 2012 کافی بود. مردان اسلاون بیلیچ جمعه در استانبول سه بر صفر پیروز شده بودند و این برد سنگین صعود آنها را تقریبا قطعی ساخته بود.

گاس هیدینک گفته بود منتظر معجزه است و این معجزه شاید در دقایق ابتدایی آغاز می‌شد، اما ضربه سلجوق اینان از فاصله‌ای دور به تیر دروازه برخورد کرد.

کمی بعد ضربه سر سلجوق شاهین به اشتباه به ایویتسا اولیچ رسید ولی سینان بولات به پیش آمد و توپ را جمع کرد.

ترکیه در ادامه بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست در موقعیت‌سازی موفق باشد و در نهایت مردان گاس هیدینک نتوانستند به یورو 2012 برسند. در عوض کرواسی با نتیجه‌ای خوب به لهستان و اوکراین رسید.


بدین ترتیب تیمهای پرتغال٬کرواسی٬چک و ایرلند نیز به مرحله نهایی یورو ۲۰۱۲ راه یافتند.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد