فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

حقایقی درباره کناره‌گیری ترابیان/ کی‌روش کفش شش‌استوک می‌خواست

  

فوتبال روز:عباس ترابیان یک روز بعد از بازگشت تیم ملی از سفر اندونزی در مصاحبه‌ای استعفای رسمی خود را اعلام کرد.

 

 این مرد میانسال که ریاست کمیته فوتسال ایران را نیز برعهده دارد با سال‌ها تجربه‌ای که اندوخته مثل یک دیپلمات رفتار رمی‌کنند و کوچکترین اعتراضی به برکناری‌اش ندارد.
وقتی با او حرف می‌زنیم به سادگی می‌گوید:«‌ دوره من تمام شده بود و باید پست خودم را تحویل می‌دادم چون دوستان دیگر در کار خود جا افتادند.»  


اما این در شرایطی است که بسیاری از افراد نزدیک به فدراسیون علت این جدایی را درخواست کارلوس کی‌روش از رئیس فدراسیون فوتبال می‌دانند. به گفته آنها ترابیان که در آخرین سفر تیم ملی همراه تیم بود بالاجبار دست به قلم برده و از سمت خود استعفا داده است و ظاهرا اتفاقاتی در اندونزی بین او و کارلوس کی‌روش رخ داده که باعث جدایی زودهنگام او از سمت مورد علاقه‌اش از تیم ملی بوده است. 

 

 این همان چیزی است که باعث شد کی‌روش سفر ساده خود را از دبی به اروپا رها کند و به تهران بیاید تا ملاقات سریع‌السیر با علی کفاشیان ترتیب بدهد. کی‌روش در این جلسه با اشاره به اتفاقات رخ داده با اندونزی از ضعف سرپرستی تیم گلایه کرده است. 


 نکاتی که او به زبان آورده به طور خلاصه شامل چند نکته است؛ اول از همه کی‌روش به دنبال سرپرست تمام وقت است کسی که هر گاه لازم بود در کنار تیم ملی باشد حال آنکه ترابیان رئیس کمیته فوتسال است و به هر حال درگیری‌هایی با این پست دارد از جمله سفر او به اصفهان در هفته قبل از بازی بحرین مورد اعتراض کارلوس کی‌روش بوده است.  


نکته دوم اعتراض کی‌روش به نبود برخی امکانات مثل شرایط اسکان ایران در اندونزی بوده است. ظاهرا کیفیت هتل رزو شده برای تیم ملی مناسب نبوده و همین مسأله مورد اعتراض کی‌روش قرار گرفته است. به جز این یک مسأله ساده به اسم کفش شش استوک از نکاتی است که اعصاب سرمربی تیم ملی را به بازی گرفته است.  


بنا به گفته نزدیکان تیم ملی کی‌روش و دستیارانش با رصد کردن آب و هوای اندونزی اطمینان داشتند که تیم ملی در شرایطی مقابل حریف خواهد ایستاد که هوا بارانی خواهد بود بنابراین کی‌روش از سرپرست تیم ملی می‌خواهد به جز کفش‌های 13استوک معمول، 18جفت کفش شش‌استوک آهنی‌  هم برای بازیکنان تیم ملی آماده کند که چنین خواسته‌ای از سوی سرپرست تیم خیلی دیرهنگام اجابت شده است.  


یکی از نزدیکان تیم ملی در این‌باره می‌گوید:« دو گل ایران مقابل اندونزی روی سر خوردن مدافعان حریف اتفاق افتاد  و همین مسأله می‌توانست برای ایران هم به رخ بدهد.»
به گفته او جزئیاتی که کارلوس کی‌روش همواره به آن اشاره دارد چیزهایی است که قبلا در ایران مورد توجه نبوده و بنابراین به همین دلیل کار کردن با او خیلی راحت نیست.  


نکته دیگر اینکه برخلاف گفته ترابیان کارلوس کی‌روش به دنبال یک سرپرست تمام وقت و مسلط به زبان انگلیسی است و در این‌باره با علی کفاشیان هم صحبت کرده است. کفاشیان هم امروز با تأیید مسأله گفته است فدراسیون به دنبال شخص مناسب به دنبال این پست است. 

 

 

  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد