فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قلعه نویی:برای تراکتور برنامه 3 ساله دارم

 

فوتبال روز: امیر قلعه نوعی در اولین روز حضور بعد آن استقبال بی نظیر در حاشیه مراسم معارفه خود در پاسخ به دعوت صدا وسیمای استانی آذربایجانشرقی برای حضور در برنامه موج فوتبال گفت : اجازه بدهید تا یک دستاوردی را بدست آوریم وبعد  در برنامه شما شرکت کنیم انشا ا... در نیم فصل با یک قهرمانی یا نایب قهرمانی به خدمت خواهم رسید .

 

بعد این مدت و بعد یکسری اتفاقات حاشیه ای و برداشت های متفاوت از این قضیه ، امیر قلعه نوعی برای حضور در این برنامه و پاسخ گویی به سوالات مختلف اعلام آمادگی کرد ودیشب در این برنامه حاضر شد تا دریک گفتگوی ماراتون گونه شرکت وپاسخگوی انبوه سوالات انباشته شده در این مدت چند ماهه باشد سوالاتی که بیشتر ذهن هواداران را به خود مشغول کرده بود . 

 

ملاک انتخاب تراکتور سازی چه بوده ؟

من با توجه به شناختی که از شرایط فوتبال تراکتور سازی داشتم ،از پتانسیل  هواداران پر شور وهمت همه مسئولین استانی که برا ی موفقیت این تیم در تلاش هستند و در یک کلام پشتوانه مردمی این تیم ، که از انتخاب خود هم راضی  هستم.  

 

آیا انتخاب بازیکنان با سلیقه خودتان بوده ؟

صدرصد با نظر من بوده و با توجه به مطالعاتی که داشتم این انتخاب ها صورت گرفت که لازم هست در همین جا از تلاشهای سردار جعفری واحمد ابهران مدیر اجرای باشگاه تشکر کنم که توانستند نفرات مورد نظر ما را جذب کنند .  

 

آیا نفرات جذب شده همان نفراتی بوده اند که مورد نظر شما بود ؟

نود درصد اینگونه بوده وما لیستی را تهیه کردیم که 3 اولویت را برای هریک سهمیه قرار دادیم  که با درصد بالای نفرات مورد نظر جذب شد .  

 

مدت  قرار داد شما چقدر است ؟

قرار داد من یک ساله است ولی هر مربی برای نتیجه گیری مطلوب نیاز به زمان سه ساله دارد تا تیمش را با پالایش به بلوغ تاکتیکی رسانده و در سومین سال نتیجه گیری کند ، من توجه خاصی را می خواهم به فوتبال پایه این شهر داشته باشم و راغب هستم تا اثر گذاری کنم وروزی هم که می خواهم از اینجا بروم با احترام به این اثر گذاری بروم نه نتایج بدست آمده چرا که نتیجه در درجه دوم است .فوتبال یک علم  و صنعت است وبرای رسیدن به دستاورد های بزرگ نیاز به زمان دارد ، من همین جا از زحمات فراز کمالوند هم تشکر می کنم که این تیم را از دسته یک به لیگ آورد و طی دو سال جایگاه خوبی برای این تیم بدست آورد .  

 

آیا درقرار دادتان تعهدی هم از بابت قهرمانی یا کسب سهمیه داده اید ؟

چنین تعهدی را نه من نه کس دیگری که از فوتبال تجربه وشناختی دارد نمی دهد چرا که دیدید یک ضربه پنالتی سرنوشت مرا عوض کرد ، من در استقلال وسپاهان هم که بودم همیشه این را می گفتم که باید پتانسیل کار های بزرگ را داشته باشیم وبا آماده کردن یک تیم تاکتیک پذیر دنبال اهداف خود  باشیم که در اینجا هم مقصد همان است .  

 

شما در مقایسه با سال قبل عملکرد قابل قبولی دارید آیا از عملکرد خود تا اینجا راضی هستید ؟

فصل گذشته تا پایان هفته سیزدهم تیم با 16امتیازدر رده هشتم قرار داشت وتنها یک برد خارج از خانه مقابل استیل آذین بدست آورده بود ما کماکان جز ء چهار تیم اولیم وتا بحال 4برد خارج از خانه کسب کرده ایم و با تیم اول 4 امتیاز فاصله داریم  ، هر چند ما نقاط ضعف های  هم داریم که باید آنها را ترمیم کنیم و با در نظر گرفتن تغییرات بالای 50 درصد کلا شرایط خوبی داریم .  

 

عده ای از کارشناسان معتقدند تیم امسال شادابی فصل گذشته را ندارد آیا قبول دارید ؟

من این نظر را قبول ندارم تیمی که با 27 گل زده بهترین خط حمله را دراختیار دارد من از شما سوال می کنم می تواند شاداب نباشد ؟ من همیشه دوست دارم فوتبال هجومی ارائه شود و گل های خورده مان هم نشان دهنده فوتبال باز وهجومی ماست که به حریفان هم اجازه فرصت از این قضیه  می دهد .  

 

گل های زده شما بیشتراز ضربات ایستگاهی بوده وزمینی بازی نکرده اید؟

صحنه ها وآمار چیز دیگری را نشان می دهد ، همین بازی با فولاد ما می توانستیم با یک بازی بسته یک مساوی را راحت بگیریم ولی افکار من چیز دیگری است من دنبال فوتبال زیبا هستم واگر شما امکان  نمایش یک بازی را دارید هر بازی که دوست دارید من می توانم با مقایسه این مطلب شما را جابگو باشم.  

 

آیا تعطیلات برای شما  خوب بود ؟

آنچه که آمار نشان می دهد ما بعد هر تعطیلی که اتفاق افتاده یک باخت را داده ایم وتا اینجا سه بار این اتفاق افتاده ، ما تقریبا یک هفته آنرا بدلیل بارش برف نتوانستیم تمرین کنیم ونهایتا در سالن ها ادامه دادیم البته من از آقای جعفری درخواست کرده بودم که اردوی را در کیش برگزار کنیم واز آنجا راهی اهواز شویم ضمن اینکهموقع سفر به اهواز نزدیک 10ساعت ما در فرودگاه تبریز تاخیر داشتیم و با خستگی زیادی به این بازی رسیدیم و در کیفیت کار ما تاثیر گذار بود .  

 

شما همیشه از اشتباهات بچه گانه بازیکنانتان حرف می زنید این کی تمام خواهد شد ؟

همین بازی با فولاد یکی از بازیکنان که نمی خواهم اسمش را ببرم باعث شد با لو دادن توپ دروازه  باز شود و لی باید اینرا در نظر گرفت که اشتباهات همیشه بوده وخواهد بود وتو دنیای فوتبال هم روال همینه اما نکته ای که هست اینکه اشتباهات نباید به یک شکل تکرار شود ، ما از نظر ساختار دفاعی مشکلاتی داریم که اینرا من قبول دارم .  

 

شما با کسب 15 امتیاز در 6 هفته عملکرد فوق العاده ای داشتید ودر مقابل در ادامه در 7 هفته بعدی تنها 8 امتیاز بدست آوردید آیا نگرانی از این روند ندارید ؟

همین بازی شهرداری را که نشان دادید مثال می زنم آیا عدالت فوتبال این بود که شهرداری در شرایطی که داشت گل سوم را می زد ، توپ برگشتی به این شکل در ثانیه پایانی وارد دروازه این تیم شود ؟ این اتفاقات فوتبال است ونباید از آن غافل شد ولی من باید بگویم ما اشتباهات فردی بدی داشته ایم من نمی خواهم اسمی از کسی ببرم ولی تعدای از بازیکنان شرایط سال قبل را ندارند چه بازیکنانی که در این تیم بوده اند چه آنهای که جذب شده اند ، ولی من با سپاهان هم در سال گذشته همین شرایط را داشتم واینرا باید مد نظر گرفت که اگر ما در نیم فصل امتیازات خود را به عدد 28 الی 30 برسانیم با توجه به بازی های دور برگشت که 10 بازی را میزبان هستیم واگر بازی با 3 تیم تهرانی را هم بعنوان میزبان حساب کنیم جمعا 13 بازی می شود واگر 34 را ضربدر 2 کنیم وجمعا 69 امتیاز کسب کنیم قهرمانی هم میسر خواهد بود و این با توجه به برنامه من در مورد تقویت این تیم در سه نقطه می تواند عملی شود .  

 

در مورد خطوط اشاره می کنید ؟

اجازه بدهید این مسئله را نگه داریم برای نیم فصل ووقتی قطعی شد به موقع در همین برنامه شما اسامی آنها را هم اعلام می کنیم  .  

 

حضور تماشاگران رفته رفته کمتر شودآیا این به مصاحبه شما برنمی گردد که گفتید مردم باید مرا بشناسند! مردم شما را قبول داشتند که اینطوری به استقبال آمدند؟

در این موردشما دارید شیطنت می کنید وآن تکه ای که می خواستی انداختی ولی اینرا هم بدان که من با مجری های خیلی زرنگتر از شما هم هم صحبت شده ام و آنها را ضربه فنی کرده ام ، ( با شوخی ) ببینید مصاحبه من اینجوری نبود من گفتم آدم روزی با بودنش وروزی هم با نبودنش می تواند مفید باشد نه استقلال ونه سپاهان ونه تراکتور ارث پدری من نبوده ونخواهد بود ورابطه من با مردم در همه حضور ها مشخص است واز لطف محبت آنها همیشه سپاسگزار بوده ام وبحث کمتر شدن تماشاگران هم بحثی است که جایش اینجا نیست ومی توانیم بعدا در مورد این قضیه هم صحبت کنیم و شما نباید این موضوع را اینگونه مطرح می کردید .  

 

 با این انتقادات که ناراحت نمی شوید ؟ آیا می توانم سوالاتم را ادامه دهم ؟

من نه تنها ناراحت که نمی شوم از انتقادات هم استقبال می کنم چراکه اکر انتقادات نباشد پیشرفت هم نخواهد بود ومن همیشه آماده پاسخگویی هستم واینکه تا بحال هم در برنامه شما حاضر نبودم علتش اینست که من اعتقاد دارم که من باید یک دستاوردی را بدست آورم بعد آنرا مطرح کنم ودر اصفهان هم که بودم اصلا به تلویزیون نرفتم واگر قرار است منتی هم سر کسی گذاشته شود این مردم هستند که باید بر ما منت گذارند نه ما .  

 

آیا حضور در استقلال در نیم فصل صحت دارد ؟

اینهم از جمله خبرهای است که ما روحمان  هم از آن بی خبر است ،ببینید این واقعا شیطنت است که این نوع  موضوع ها را عده ای خاص بدلیل منافع شخصی خود که به خطر افتاده مطرح می کنند وابدا همچو مسائلی صحت ندارد وما با تمام قوا برای تاثیر گذاری چند ساله به این دیار آمده ایم ، واین دوستان هم بدانند که قلعه نوعی مرد روزهای سخت است وگذشته ما هم این موضوع را ثابت کرده وبا این خبر های بی پایه ره بجایی نخواهند برد .  

 

برای عده ای جای سوال شده که در شرایطی که قلعه نوعی برای بخشیده شدن دیگران وارد عمل می شود چرا به تقاضای هواداران مهدی کیانی بخشیده نشد ؟

در مورد کیانی واقعیت اینست که او بازیکن خوبی است واز نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد ولی بحثی که هست به نظر من بازیکن باید مثل یک سرباز در خدمت مجموعه خود باشد وفرامین تاکتیکی را به نحو احسن عملی کند ، اصلاحات همیشه هزینه بر است من دنبال ساختن تیم هستم و این نمی تواند مورد قبول باشد که مثلا با مصدومیت رباط یک بازیکن تیم تعطیل شود مهدی کیانی باید فضای دیگری را تجربه کند و این هم به نفع خود او  و هم باشگاه خواهد بود.  

 

ایا شما در همین فصل نقل و انتقالات شناخت لازم را از کیانی نداشتید تا او را جذب نکنید؟

شناخت من بیشتر از نظر فنی بود و از نظر بعضی رفتارها شناختی نداشتم و حتی در اردوی ترکیه قبل از شروع فصل نسبت به این رفتارها تذکرات لازم را داده بودم و هر مربی سلیقه خاص خود را دارد وباید فضاها به یک نوعی تغییر می یافت وقتی من از سپاهان جدا شدم با توجه به مسایلی که با عماد رضا یا رحمان احمدی داشتم دیدید که انها برگشتندواین گونه اتفاقات در فوتبال امر طبیعی است.  

 

ایا در مورد جدایی او خبر جدیدی هست؟

واقعیت این است که منافع باشگاه هم باید لحاظ شود خیلی پول می دادند که این بازیکن را جذب کنند ولی ما نمی توانستیم چراکه باید شرایط باشگاه را از بابت جذب یک بازیکن متقابل در نظرمی گرفتیم شاید خود من از این قضیه خیلی فشار متحمل و لطمه دیدم ولی نظم تیمی بر همه چیز ارجح است و نمی دانم شاید هم من اشتباه می کنم.  

 

در مورد شرایط ارفی هم توضیح می دهید ، چرا از این بازیکن کمتر استفاده می کنید؟

نمونه های زیادی تو دنیا می توان نام برد که همچون اتفاقاتی برای بازیکنان بزرگ هم پیش می اید، ابراهیمویچ با درخشش در اینتربه بارسلونا می رود ولی با یک تجربه نا موفق در نیم فصل به میلان رفت. این اتفاقات در سطح اول فوتبال دنیا همیشه بوده ،ارفی هم به ما کمک کرده  وبا توجه به تغییرات تاکتیکی که دادیم باید کمتر از او استفاده کنیم.

مطلب اخر من همین جا قول می دهم که فوتبال با کیفیتی را در نیم فصل دوم از این تیم شاهد باشیم و از هواداران خون گرم که نه به عنوان یار دوازدهم بلکه به عنوان یار اصلی از تیم خود حمایت کنند چراکه این تیم مال خودشان است وما میهمان انها هستیم و از همه انهایی که در همه حال یار و یاور ما بودند تشکر و قدر دانی می کنم و امیدوارم در حضور دوباره در برنامه شما با دست پر و نتایجی خوب حضور پیدا کنم نه مثل این برنامه که همه چیزبد بود.

  

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد