فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

سهمیه بندی کامل لیگ قهرمانان 2011 آسیا

   

فوتبال روز:کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه بندی کشورها برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. بر اساس تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، این سهمیه ها فقط برای فصل جدید است و در ماه نوامبر آینده پس از ارزیابی های جدید سهمیه سال های 2013 و 2014 اعلام خواهد شد.

 

بر اساس گزارش تیم بازرسی AFC فقط کشورهای ژاپن، قطر و ازبکستان موفق به کسب حداکثر امتیازات شدند و کشورهای ایران، عربستان، کره جنوبی و چین تعدادی از سهمیه های خود را از دست دادند. 

 

غرب آسیا: قطر(4 تیم) عربستان و امارات( 3 تیم) ایران و ازبکستان( 2 تیم)  

 

پلی اف غرب آسیا: ایران(2 تیم) عربستان، امارات و ازبکستان(یک تیم)  

از مسابقات پلی اف غرب 2 تیم به مرحله گروهی اضافه خواهند شد.  

 

شرق آسیا: ژاپن(4 تیم) کره جنوبی و چین(3 تیم) استرالیا(2 تیم) تایلند و ازبکستان( یک تیم)  

 

پلی اف شرق آسیا: کره جنوبی، چین، استرالیا، اندونزی، تایلند( یک تیم) 

از مسابقات پلی اف شرق 2 تیم به مرحله گروهی اضافه می شوند  

 

هنوز دستورالعمل نحوه برگزاری مسابقات مرحله پلی اف مشخص نشده است، اما با توجه به تعداد تیم ها در هر منطقه احتمالاً باید در مرحله اول یک تیم حذف شود تا تعداد تیم ها زوج شده و در مرحله دوم نیز از دو بازی پلی اف در هر منطقه، دو تیم راهی مرحله گروهی شوند. بطور مثال احتمال دارد ذوب آهن یا استقلال در مرحله اول پلی اف وارد شده و با تیمی از ازبکستان، عربستان یا امارات روبرو شوند. پس از حذف یکی از این تیم ها، 4 تیم باقی می ماند که در دو بازی به مصاف هم می روند و تیم های برنده راهی مرحله گروهی می شوند.  

 

نکته جالب اینکه یکی از تیم های ازبکستان در گروه های شرق آسیا قرار گرفته است. این کار برای برقراری تعادل بین تعداد تیم ها در دو منطقه شرق و غرب آسیاست.

مسابقات پلی اف به صورت تک حذفی برگزار می شود. مرحله اول پلی اف روز های 22-23 بهمن برگزار می شود و مرحله دوم نیز روز 29 بهمن برگزار خواهد شد تا تکلیف 4 تیم صعود کننده به مرحله گروهی مشخص شود.  

 

قرعه کشی مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نیز روز سه شنبه 15 آذر ماه در کوالالامپور برگزار می شود.

تیم های حاضر در پلی اف منطقه غرب آسیا عبارتند از: استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان، الشباب امارات، الاتفاق عربستان، نفتچی ازبکستان

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد