فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس با شکست ذوب‌آهن صعود کرد/ یک گام تا دربی 73

 

فوتبال روز:تیم فوتبال پرسپولیس با شکست ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

 

ذوب آهن 2- پرسپولیس 3 

 

مرحله 1.8 نهایی جام حذفی ورزشگاه فولادشهر
 تماشاگر : 3500نفر
گلها : فرشید طالبی (7 ) سیدمحمدحسینی (55 ) ذوب اهن مازیار زارع (17 ) امیر حسین فشنگچی (58 )مازیار زارع (77 ) پرسپولیس
 داور : سعید مظفری زاده – داود رفعتی – محمدرضا امینی
 اخطار : حسین ماهینی (17 ) ماچادو (62 ) ممدتال(75 ) جواد کاظمیان (86 ) 

 
  ذوب اهن: شهاب گردان – سید محمد حسینی – فرشید طالبی – حسین ماهینی – علی احمدی –محمد صاصالی – اسماعیل فرهادی (داودحقی 86)–فیلیپ الوز دسوزا (پیام صادقیان 80 )–هوگو ماچادو(هوار ملا محمد 71 ) – محمد قاضی – ایگور کاسترو  

سرمربی : منصور ابراهیم زاده 
 
 پرسپولیس : علیرضا حقیقی – سامان اقا زمانی (محمدنوری 59)– علیرضا نور محمدی – ممدو تال – مجتبی شیری(علیرضا محمد 60)–حسین بادامکی – مازیار زارع - علی کریمی – امیر حسین فشنگچی – جواد کاظمیان (محمد منصوری )– غلامرضا رضایی
سرمربی : حمید استیلی  
 
نیمه اول حساسترین مسابقه مرحله 8/1 نهایی جام حذفی را در شرایطی دو تیم ذوب اهن ، و پرسپولیس در فولاد شهر برگزار کردند که اوضاع واحوال دو تیم در لیگ برتر مانند سالهای گذشته با طراوت و جذاب برای علاقه مندان و کارشناسان طی نمی شود . ارتش سرخ پایتخت در این جدال سخت وحید هاشمیان – هادی نوروزی – حمید علی عسگر را بخاطر مصدومیت بهمراه نداشتند در عوض سفید وسبز پوشان به غیر از قاسم حدادی فر مصدوم کلیه نفرات خود را سرحال وقبراق برای برتری در این عرصه اماده پیکار کرده بود .
 مسابقه با طوفان اغازین دو تیم در شرایطی اغاز شد ، که هر دو تیم نیک می دانستند از این به بعد برای رسیدن اسانتر به لیگ قهرمانان اسیا با توجه به کاهش سهمیه از سوی کنفدراسیون اسیا می بایستی کلیه دیدارهای جام حذفی را جدی قلمداد کنند .ابراهیم زاده مانند مسابقات گذشته با همان ارنج 1 -4 -1 -4 و با تکیه بر حرکات طولی و ارسال از کناره های ماهینی و سید محمد حسینی فرامین حمله را صادرکرده بود ، که توانستند روی ضربه کرنر ماچادوی پرتغالی و ضربه فرشید طالبی مدافع پیش تاخته ذوب اهن گل اول بازی را به سود خود رقم بزنند .
قرمزپوشان وقتی دیدند کلنجار رفتن با داور بخاطر دریافت گل سودی عایدشان نمی کند به بازی برگشتند و با ایجاد مثلث علی کریمی ، غلامرضا رضایی ، وجواد کاظمیان از سمت راست فشار رابیشتر کردند تا بدین طریق توانستند با زرنگی کاظمیان یک پنالتی را نصیب خود کنند و گل تساوی را وارد دروازه شهاب گردان کنند .
 ذوبی ها بعد از گل تساوی با حرکات انفجاری وسرعتی ایگور کاسترو دفاع راست پرسپولیس را جایی که سامان اقا زمانی در ان روز ضعیفی را سپری میکرد نشانه رفتند و چندین موقعیت خطرناک خلق کردند که با خوش شانسی پرسپولیسی ها به هدر رفت . نیمه دوم ذوبی ها که در نیمه اول با برتری نسبی به رختکن رفتند ، در شروع وقت دوم فشار بیشتری روی دروازه تیم پرسپولیس وارد کردند و باز هم از روی ارسالهای بی نقص ماچادو به گل رسیدند . اما شاگردان استیلی با رهبری جادو گر با تجربه (علی کریمی ) قافیه را از پیش نباختند و با صبر و حوصله به ادامه بازی پرداختند تا در نهایت با زیرکی بادامکی گل تساوی را به ثمر رساندند .
 در ادامه نیز با هنر نمایی مازیار زارع ضمن زدن گل برتری توانستند ، در این اوضاع بحرانی تیمشان در فولاد شهر دست به کار بزرگی بزنند و نایب قهرمان اسیا را از ادامه مسابقات جام حذفی حذف کنند .  
 
شرح گلها :
1-0 ذوب اهن : وقتی ماچادو پرتغالی از سمت راست کرنر را روی دروازه پرسپولیس فرستاد ، فرشید طالبی با شوتی سهمگین دروازه قرمزپوشان را باز کرد .
 1-1 پرسپولیس : جواد کاظمیان پا به توپ وارد محوطه جریمه ذوب اهن شد ، که حسین ماهینی با شارژ وی مرتکب خطای پنالتی شد ، که مازیار زارع گل تساوی را به نفع تیم پرسپولیس به ثمر رساند .
 2-1ذوب اهن : ارسال کرنر ماچادو با ضربه سر کاسترو به سید محم حسینی رسید ، که ضربه سر مدافع وی در قعر دروازه علیرضا حقیقی رفت . 2-2پرسپولیس : حسین بادامکی از غفت مدافعان ذوب اهن بازی را سریع اغاز کرد ، و توپ را به فشنگچی سپرد ، که مهاجم پرسپولیس گل تساوی را به ثمر رساند .
2-3 پرسپولیس : شوت سنگین مازیار زارع از فاصله 20 متری به تور دروازه ذوب اهن چسبید  
 
دقایق حساس :
(1 ) تعلل فیلیپ الوز دسوزا هافبک دفاعی ذوب اهن در دفع توپ سبب شد ، تا شوت حسین بادامکی در اغوش شهاب گردان جابگیرد.
 فرارایگور کاسترو از جناح چپ می رفت تا پاس عرضی وی مهاجمان ذوب اهن را صاحب موقغیت کند ، که ممدتال انرا به کرنر فرستاد . (5 )
 (9)علی کریمی در پشت محوطه جریمه ذوب اهن با یک حرکت بدن مدافعان پیش روی خود را جا گذاشت ، و توپ را شوت کرد که با دفع گردان به کاظمیان رسید ، ولی وی انرا به هدر داد .
(16 ) با زهم ایگور کاستروی برزیلی وقتی از جناح چپ ، پا به فرارگذاشت در منطقه جریمه پرسپولیس با پای راست توپ را به تیرک افقی دراوزه سرخپوشان زد .
(30 ) ارسال غلامرضا رضایی با دخالت فرشید طالبی به کرنر رفت
 (45 ) دفع ناقص فرشید طالبی می رفت تا جواد کاظمیان گل برتری را بزند که بازهم کاظمیان فرصت سوزی کرد
 (53 ) سامان اقا زمانی با سر توپ را به علیرضا حقیقی سپرد ، که ایگور در میان را انرا از ان خود کرد ولی با دخالت دروازه بان قرمز پوشان به کرنر رفت .

اتفاق ویژه : وقتی مسولین باشگاه ذوب اهن بر روی نام اصغر فروتن سرپرست سابق تیم ذوب اهن خط قرمز کشیدند و انرا کنار گذاشتند . لیکن امروز در لیست اسامی دو تیم نام وی همچنان به عنوان سرپرست نوشته شده بود ! اما تصویر تلویزیون چهره علی شجاعی را به عنوان سرپرست جدید تیم به بینند گان نشان داد .
 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد