فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته پانزدهم لیگ برتر/شکست پرسپولیس مقابل تراکتور

  

فوتبال روز: در آغاز هفته پانزدهم لیگ برتر تیم فوتبال تراکتورسازی با برتری برابر پرسپولیس به جایگاه دوم جدول صعود کرد و دیدار تیمهای سایپا و ملوان به تساوی انجامید.

 

پرسپولیس صفر - تراکتورسازی 1 

 

ورزشگاه آزادی تهران 

تماشاگر : 10 هزار نفر 

گل ها : سیاوش اکبرپور ( 49 ) 

داور : محمود رفیعی 

 اخطار :سیاوش اکبرپور ( 1 ) ، غلامرضا رضایی ( 69 ) ، محمد نوری ( 4+90 ) ، اشپیتیم آرفی ( 5+90 ) 

 

 پرسپولیس تهران : علیرضا حقیقی ، علیرضا نورمحمدی ، ممدوتال ،علیرضا محمد ، امیر حسین فشنگچی ، مازیار زارع ، حسین بادامکی ( مهرداد اولادی 65 ) ، محمد نوری ، علی کریمی ، جواد کاظمیان ( محمّد منصوری 74 ) و غلامرضا رضایی

سرمربی : حمید استیلی 

 

تراکتورسازی تبریز : محسن فروزان ، امیر حسین صادقی ، احسان حاج صفی ، محسن حسینی ( مصطفی اکرامی 85 ) ، مرتضی اسدی ، فرزاد آشوبی ، فلاویو لوپز ، رودریگو آنتونیو ، علی علیزاده ( احمد آل نعمه 62 ) ، سیاوش اکبرپور و محمد حسن ابراهیمی ( اشپیتیم آرفی 88 )

سرمربی : امیر قلعه نویی 

 

شرح بازی :

نبرد دو تیم قرمزپوش تهرانی و تبریزی در چند سال گذشته همیشه با حاشیه هایی خاص همراه بوده است . هر چند بازی امروز آزادی به مانند دو سال گذشته از تماشاگران ده ها هزار نفری برخوردار نبود ولی علاوه بر همسایگی دو تیم در جدول رده بندی، هم محله بودن مربیان دو تیم سبب شده بود که این بازی برای حمید استیلی و امیر قلعه نویی اهمیتی دو چندان بیابد !

دقایق ابتدایی بازی را باید به نام سپید پوشان تبریزی نوشت . امیر قلعه نویی حساب ویژه ای روی میدان داری فرزاد آشوبی، تکنیک خیره کننده ی فلاویو لوپز و فرارهای از سمت چپ احسان حاج صفی باز نموده بود . هر چند این تاکتیک منجر باز شدن روی دروازه ی حقیقی نشد ولی مالکیت توپ و میدان را در 20 دقیقه ی ابتدایی به نام تراکتورسازی نموده بود . خروج عجولانه ی حقیقی در دقیقه ی هجدهم که در پی حرکت سرعتی حاج صفی انجام شده بود، فرصتی مناسب برای گلزنی سیاوش اکبرپور ایجاد نمود ولی ضربه ی بازیکن سابق استقلال با فاصله ای فاحش فراز دروازه ی خالی قرمزپوشان را شکافت .

بازی از دقیقه ی بیستم تا حدود زیادی به تعادل گرایید تا بازی در بیست و پنج دقیقه ی پایانی نیمه ی نخست غالبا در میانه ی میدان دنبال شود . بازیکنان پرسپولیس با انجام خطاهای پی در پی سعی در ایجاد اخلال در بازی رو به جلوی تیم قلعه نویی داشتند . استفاده از خلاقیت همیشه چشم نواز علی کریمی نیز در دستور کار استیلی قرار داشت . علی کریمی که تازه از بند مصددومیت رها شده بود، در دقیقه ی پایانی نیمه ی اول، برای دفاع تراکتورسازی خطرناک جلوه نمود . حرکت علی کریمی از سمت راست در دقیقه ی 45 با عزم چندین باره ی علی علیزاده برای خطا روی او همراه بود ولی تکنیک بالای این بازیکن سبب عبورش از سد این بازیکن شد . هر چند این حرکت با گلزنی محبوب ترین بازیکن دنیا همراه نگشت ولی تکنیک بالای کریمی سبب تشویق وی توسط تماشاگران شد . نیمه ی نخست کم افت و خیز این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید .

تیم میزبان می توانست در همان دقیقه ی اول از نیمه ی دوم به گل برتری دست یابد ولی گذشتن غلامرضا رضایی از سد مدافعان تراکتورسازی با ضربه ی بی دقت از سوی همراه شد تا پرسپولیس فرصتی مناسب برای گلزنی از دست دهد . رضایی یک دقیقه بعد می توانست از فرصت گلزنی ایجاد شده استفاده کند ولی تعلل وی سبب از دست رفتن موقعیت شد .پس از دست رفتن این دو موقعیت، این تراکتورسازی بود که از فرصت گلزنی بیشترین استفاده را برد تا روی هماهنگی حاج صفی و اکبرپور به گل برتری دست یابد . پس از پیش افتادن تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی، میزبان به صورت غریزی جلو کشید ولی حملات پرسپولیس در غالب اوقات بی برنامه نشان داد تا یکی پس از دیگری از دست بروند . پیش آمدن تا پشت محوطه ی جریمه ی تراکتورسازی و سپس حرکت کور در محوطه ی جریمه تا دقیقه ی 70 بارها و بارها از سوی تیم میزبان تکرار شد . تکنیک علی کریمی، تنها نقطه ی قوت قرمزپوشان در دقایق بعد از گلزنی حریف داشت . در آن سوی میدان، تراکتورسازی سعی بر استفاده از موقعیت های احتمالی در ضد حمله داشت .

مالکیت بی چون و چرای توپ و میدان در پانزده دقیقه ی پایانی بازی را باید به نام پرسپولیس نگاشت . تکنیک بالای علی کریمی باز هم می توانست در دقیقه ی 79 به کمک سرمربی قرمزپوشان بیابد . حرکت عالی وی در پشت محوطه ی هجده قدم با پاسی مناسب به غلامرضا رضایی همراه شد ولی ضربه ی این بازیکن پس از گذر از محسن فروزان، توسط دفاع تراکتورسازی از روی خط دروازه ی این تیم بازگردانده شد . قرمزها در بازگشت نیز می توانستند روی شوت علیرضا محمد به گل برسند ولی ضربه ی وی از حدود بیست متری با اختلافی اندک از کنار دروازه ی تیم میهمان گذر نمود . در میان یورش های پرسپولیس، چیزی نمانده بود که تراکتورسازی روی ضد حمله ای با مرکزیت احسان حاج صفی به گل برسد . پاس این بازیکن به رودریگو در سمت راست محوطه ی جریمه ی پرسپولیس با ضربه ای به زوایه ی موافق همراه شد که درخشش علیرضا حقیقی مانع از ثبت اختلاف دو گل روی اسکوربرد آزادی شد . بازی در دقایق پایانی نیز با یورش های پرسپولیس همراه بود ولی این حملات ره به جایی نبرد تا تراکتورسازی پس از سال ها موفق به شکست پرسپولیس در آزادی شود . 

 

گل  : 

1-0تراکتورسازی:یک و دوی موثر احسان حاج صفی و سیاوش اکبرپور در سمت چپ هجومی تراکتورسازی، سبب خلق موقعیتی مناسب برای اکبرپور شد تا ضربه ی وی به زاویه ی موافق با اشتباه حقیقی منجر ثبت گل نخست برای تیم میهمان گردد .

اتفاق ویژه : اعتراض های امیر قلعه نویی در همان دقایق ابتدایی به داوری محمود رفیعی سبب تذکر توامان با تهدید به اخراج جدی این داور به سرمربی تراکتور سازی شد . وساطت سیاوش اکبرپور برای عدم اخراج سرمربی تیمش را می توان اتفاق ویژه ی پنج دقیقه ی آغازین دانست .زمین خوردن پیاپی بازیکنان تراکتورسازی در نیمه ی دوم این بازی سبب اطلاق عنوان " ضد فوتبال " به امیر قلعه نویی شد . 

 

 

 

ملوان 1 ـ سایپا 1 

 

گل‌ها: منوچهری(37) برای سایپا، رافخایی(52 از روی نقطه پنالتی) برای ملوان

ورزشگاه تختی انزلی،

 تماشاگر 2هزارنفر

 داور: شاهین حاج‌بابایی

 اخطار: محمد نزهتی، مهدی دغاغله(ملوان)، ابراهیم صادقی، مجید غلام‌نژاد، اسحاق سبحانی(سایپا)

ملوان: علی حسنی‌صفت، سعید سالارزاده، احمد آهی، محمدابراهیم خسروی، علیرضا رمضانی، محمد همرنگ(46 مهران جعفری)، محسن مسلمان، سعید یوسف‌زاده، محمد نزهتی، زوران زلاتکفسکی(46 جلال رافخایی)، مهدی دغاغله  

سرمربی: فرهاد پورغلامی 

 

سایپا: وحید مهدی‌خانی، مجید غلام‌نژاد، مجید ایوبی، پیروز قربانی، علی لطیفی، ابراهیم صادقی، میلاد غریبی(80 روزبه شاه‌علیدوست)، اسحاق سبحانی، عباس محمدرضایی، امین منوچهری(89 مرتضی ابراهیمی)،‌کریم انصاری‌فرد(74 سجاد شهباززاده)  
سرمربی: مجید صالح 
 

شرح گل‌ها: 
 
 1 ـ0(سایپا): دقیقه 37 عباس محمدرضایی مهاجم سایپا از جناح راست سانتر کرد و توپ به امین منوچهری رسید، منوچهری از احمد آهی مدافع ملوان گذشت و با ضربه سنگین گل اول سایپا را زد.
1-1ملوان): دقیقه 52 روی یک ارسال از چپ توپ را مهدی‌خانی دروازه‌بان سایپا دفع کرد و قربانی در ریباند روی دغاغله مرتکب خطای پنالتی شد و رافخایی از روی نقطه پنالتی گل تساوی ملوان را زد.

اتفاق ویژه1: تاکنون در ورزشگاه تختی انزلی علی دایی تشویق نشده بود اما وقتی در دقیقه 37 منوچهری برای سایپا گل زد طرفداران ملوان نام علی دایی را صدا کردند. البته پس از به ثمر رسیدن گل تساوی ملوان آنان به تشویق فرهاد پورغلامی پرداختند.

اتفاق ویژه2: کریم انصاری‌فرد که در دقیقه 74 جای خود را به سجاد شهباززاده داد به شدت نسبت به تعویض خود معترض بود. او بدون اینکه با مجید صالح و دیگر نیمکت‌نشینان سایپا دست بدهد با حالت عصبی به رختکن تیم سایپا رفت.
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد