فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

روشـن: استقلال از لیگ قهرمانان حذف خواهد شد

  

فوتبال روز:همین چهارشنبه گذشته بود که فتح‌ا...زاده در مصاحبه‌اش با موضع‌گیری علیه عادل فردوسی‌پور و طرح سوال نظرسنجی برنامه دوشنبه گذشته‌اش در مورد عدالت درباره کسر سهمیه از ایران در لیگ قهرمانان آسیا، به شکل واضح گفت که او و دست‌اندرکاران برنامه‌اش «عرق ملی» ندارند که چنین سوالاتی را به پرسش می‌گذارند.

 

ند. اما 48 ساعت پس از این گفت‌وگو و 24 ساعت پس از انتشار آن در نشریات، حسن روشن مخالف قسم خورده فتح‌ا...زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا در این باره لب به سخن گشود.
او ابتدا درباره مشکوک بودن قرعه‌کشی لیگ قهرمانان در مرحله پلی‌آف توضیح داد:«در ایران درست‌ است که سر هم را کلاه می‌گذاریم اما در AFC نمی‌توان چنین کاری کرد. آنجا کارها روی اصول است و علیه فوتبال ایران تبانی نکردند.» روشن تاکید دارد که باید پذیرفت فوتبال ایران مریض است:«برای ما فقط داد زدن مانده. تا آکادمی‌ها درست نشود و بازیکن از زیرمجموعه باشگاه‌ها ساخته نشود فوتبال درست نمی‌شود که بخواهیم از AFC سهم‌خواهی کنیم.»  

 

روشن معتقد است که اگر آکادمی‌ها درست شوند این بی‌تربیتی‌ها و بی‌حرمتی‌ها تمام می‌شود:«چون بازیکن فوتبال یاد نمی‌گیرد که دروغ بگوید و برای او فرهنگ و اخلاق هم مهم می‌شود. ما الکی داریم هزینه می‌کنیم هفت، هشت سال است که به جز ذوب‌آهن که شانس نایب قهرمانی لیگ آسیا شد، کاری نکردیم.» 

 

 البته دل روشن از اوضاع نابه‌سامان فوتبال ایران خیلی پرتر از این حرف‌ها بود چون می‌گفت:«باید به AFC بگوییم پنج سال به ایران سهمیه ندهد تا خودمان را درست کنیم و با قدرت برگردیم. باید در این فوتبال را بست. یک سهمیه هم از سر فوتبال ایران زیاد است چه برسد به سه سهمیه.»  

 

این در حالی بود که فتح‌ا...زاده گفته بود چون ایران طرفدار و تماشاگر دارد باید بیشتر از این سهمیه داشته باشد:«تا قوی نشویم و پشتوانه سازی نکنیم اوضاع بدتر هم می‌شود. تا یک تیم قهرمان می‌شود سال بعد همه بازیکنانش می‌روند و تیم را نابود می‌کنند. کره از ما شش گل خورد تا سه، چهار سال پیدایشان نشود اما از وقتی برگشتند مدام در جام‌جهانی هستند چون برنامه‌ریزی کردند.»  

 

او همچنین ته دل حاجی را هم خالی کرد:«برنده شدن در این پلی‌آف برای استقلال یا ذوب‌آهن فرقی نمی‌کند چون هر تیمی برنده شود در مرحله بعد حذف می‌شود. باید برای آسیا برنامه‌ریزی کرد.» او باز هم در جمله پایانی‌اش به یاد ماجرای خودش با آکادمی استقلال به موضوع فوتبال پایه نقب زد:«چاره کار ساختن فوتبال از آکادمی است که کسی به آن توجهی ندارد و همه حاضری خور شده‌اند. 

 

 

  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد