فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته هفدهم لیگ برتر/پیروزی سپاهان و تساوی تراکتورسازی با ملوان

فوتبال روز:در ادامه هفته هفدهم لیگ برتر دیدار تیم‌های ملوان و تراکتورسازی با تساوی به پایان رسید و سپاهان توانست مس سرچشمه را شکست دهد.

 

مس سرچشمه صفر - سپاهان 2 

 

گلها :سید مهدی سید صالحی (35 )امید ابراهیمی (87 )

ورزشگاه :  شهید باهنر کرمان        تماشاگر :700 نفر

داور : سعید بخشی زاده

اخطار :احمد جمشیدیان (34 )سپاهان        امیر محمدی (63 )علی خانکی (80 )مس سرچشمه

 

 

مس سرچشمه : محمد  خزایی – علی خانکی –برنوویدچ (محسن مظفری 59 )–اویس کرد جهان – امیر محمدی –علی مولایی(مجتبی محبوب مجاز81) – مسلم فیروز ابادی –فتح اللهی – مسعود ابراهیمی (وحید علی ابادی 67)– رضا نوراللهی – مجتبی ترشیز 

 سرمربی : اصغر شرفی 

 

سپاهان:رحمان احمدی –محسن بنگر –سید جلال حسینی –احمد جمشیدیان –جان واریو(رضا ناصحی 77 )- هاشم بیک زاده –امید ابراهیمی – حسن جعفری – عماد محمدرضا (مهدی جعفر پور 82 )–محرم نویدکیا (مهدی کریمیان 65)– سید مهدی سید صالحی

سرمربی : زلاتکو کرانچار 

 

شرح بازی :

 با توجه به اینکه استقلالی های صدر نشین ، در گام شانزدهم لیگ برتر ، انهم در خانه قافیه را به صنعت نفت ابادان واگذار کردند ، سپاهانی ها از این موقعیت بسیار شادمان گشتند تا بتوانند فاصله خود را با استقلال به حداقل برسانند . مس سرچشمه نیز برای فرار از قعر جدول خیلی سخت به سه امتیاز خانگی این پیکار احتیاج داشت ، تا بتواند برای ترمیم نقاط ضعف خود به تعطیلات نیم فصل برود . 

نیمه اول :

سپاهانی ها با توجه به محرومیت حسن اشجاری و مصدومیت یانوش به ترتیب هاشم بیک زاده و سید مهدی سید صالحی را از همان ابتدا در ترکیب خود به بازی گرفتند . طلایی پوشان اصفهانی که در این دیدار پیراهن های سفید رنگ خود را بر تن کرده بودند ، با پاسکاری های تک ضرب که ضرب اهنگ ان از خط دفاعی تیمشان شروع می شد ، توانستند شاگردان اصغر شرفی را در زمین خودشان نگه دارند . سپاهانی ها با خلاقیت  فابیو جان واریو و احمد جمشیدیان توانستند دو سه موقعیت خطرناک را روی دروازه مس سرچشمه خلق کنند ، که در نهایت سید مهدی سید صالحی قدر پاس جمشید یان را دانست و گل اول را به سود تیمش به ثمر رسانید . در آن سو مس سرچشمه که علی سامره مهاجم معروف و باتجربه خود را بخاطر محرومیت بهمراه نداشت ، بیشتر تا دقیقه 25 مسابقه به دفاع کردن می پرداختند ، ولی رفته رفته خود را باز یافتند که بهترین موقعیت گلزنی تیمشان را تک مهاجم این تیم (مسلم فیروز ابادی ) در حالت تک به تک با رحمان احمدی له هدر داد . زرد پوشان با تملک بیشتر مالکیت توپ وزمین با برتری تک گل خودشان راهی رختکن شدند .

نیمه دوم : با شروع نیمه دوم این شاگردان شرفی بوند گه بازی را کاملا در اختیار گرفتند . آنها با حمایت از یار خودی توپ را تا پشت محوطه جریمه سپاهان می اوردند اما در چنگ مدافعان قلدر سپاهان گرفتار می شدند . البته این نکته را در مورد تکروی بازیکنان مس سرچشمه باید متذکر شد . که علی مولایی با تکرویهای بی مورد اهنگ تهاجمات تیم خود را به هدر می داد ، تا اینکه سرمربی مس سرچشمه انرا از بازی خارج کرد . آنها در این نیمه سه بار توسط فیروزآبادی در آستانه گلزنی قرار داشتند که در نهایت توپ وارد دروازه احمدی نشد.

سپاهانی ها در دقایق پایانی مسابقه با دو سه تغییر که ازجمله وارد کردن مهدی کریمیان خوش تکنیک به بازی بود حملاتشان را بیشتر کردند ، و از روی یک اشتباه هند بچگانه علی خانکی صاحب یک ضربه پنالتی شدند ، که امید ابراهیمی انرا به گل تبدیل کرد . تا اولین برد خارج از خانه زلاتکو کرانچار در کرمان به وقوع بپیوندد . 

 

شرح گلها :

0-1 سپاهان : وقتی احمد جمشیدیان در شش قدم صاحب توپ شد ، با یک حرکت بدن مدافعان مس سرچشمه را جا گذاشت ، و پاس طلایی اش را به سید صالحی سپرد ، که وی در شرایط مشکوک به آفساید ضربه بغل پای وی اولین گل را به سود سپاهانی ها رقم زد .

0-2  سپاهان : وقتی کرنر سپاهانی ها به درون شش قدم مس سرچشمه رسید ، علی خانکی  در حرکتی عجیب و بچه گانه با دست انرا دفع کرد ، که ضربه پنالتی را امید ابراهیمی به تور دروازه دروازه خزایی چسباند . 

 دقایق حساس :

(6 ) شوت پای راست هاشم بیگ زاده از فاصله 20 متری با دخالت دروازه بان مس سرچشمه راهی کرنر شد .

(7 )ارسال پاس جان واریو از جناح چپ ، روی سر عماد رضا جفت وجور شد ، که با برخورد به تیرک افقی به بیرون رفت .

(9 ) شوت سرکش و سهمگین امید ابراهیمی هافبک دفاعی سپاهان به تیرک عمودی دروازه مس برخورد کرد .

(20 ) شوت نه چندان محکم مجتبی ترشیز از پشت محوطه جریمه سپاهان را رحمان احمدی در حالت دراز کش گرفت .

(23 ) فرار مسلم فیروز ابادی از کمند مدافعان سپاهان ، و تک به تک شدن با دروازه بان سپاهان موجب شد تا تماشاگران به گمان به ثمر رسیدن گل نیم خیز شوند ، که تعلل وی بهترین موقعیت را از مسی ها گرفت .

(28 ) پاس نوید کیا به عماد رضا رسید ، که شوت مهاجم ملی پوش عراقی سپاهان با دخالت علی خانکی به کرنر رفت .

(74 ) شوت کاشته امیر محمدی از پشت محوطه جریمه سپاهان را رحمان احمدی در اغوش گرفت .

(77 ) نفوذ محسن مظفری از سمت چپ ، و ارسال پاس وی در دهانه دروازه موجب شد تا مدافعان سپاهان دوباره از تعلل مسلم فیروز ابادی نهایت استفاده را بکنند و انرا دفع کنند .

(80 ) ارسال کاشته مهدی کریمیان با ضربه سر محسن بنگر مدافع پیش تاخته سپاهان به تیرک افقی دروازه مس سرچشمه نشست .

اتفاق ویژه :مس سرچشمه که نمایش نسبتا خوبی در این بازی داشت به داوری بخشی زاده معترض بود. این داور در نیمه دوم خطای بنگر را که می توانست یک پنالتی باشد نادیده گرفت. 

 

 

ملوان صفر - تراکتور صفر 

 

داور:یدالله جهانبازی
اخطاز:مهدی رستمی و سعید سالارزاده (ملوان)و  لوپز و علیزاده از تراکتورسازی 

 
ملوان:علی حسنی صفت، بابک پورغلامی ، سعید سالارزاده، احمد آهی، هادی عزیزی(87- مهران جعفری)، علیرضا رمضانی، محمد رستمی، سعید یوسف زاده،،محمد نزهتی  ، مهدی دغاغله (73عزیز معبودی) و سید جلال رافخایی.
سرمربی:فرهاد پورغلامی 

 


تراکتورسازی:محسن فروزان ، امیر حسین صادقی ، سید محسن حسینی ، مرتضی اسدی ، احمد آل نعمه (73 مصطفی اکرتمی )، احسان حاج صفی ، فرزاد آشوبی ، توزی رودریگو، فلاویو لوپز، محمد ابراهیمی  ، علی علیزاده(46 مهدی کیانی )
سرمربی:امیرقلعه نویی 

 


شرح بازی:

تراکتور و ملوان در حالی در انزلی به مصاف هم رفتند که انتظار می رفت این بازی آبستن حوادث زیادی باشد، اما هر دو تیم در این بازی نشانی از روزهای خوب نداشتند، در نیمه اول این تیم ملوان بود که بازی را طوفانی آغاز کرد و توانست در همان دقایق ابتدایی بازی با فشار هواداران خود و کیفیت نسبتا خوب چمن ورزشگاه تختی انزلی توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و در چندین نوبت بتواند مدافعان تیم تراکتور را به عکس العمل وادار کند که به صدا درآمدن چندین بار سوت جهان بازی داور مسابقه به نفع تیم ملوان در همان دقایق ابتدایی بازی را می توان نشان بارزی از این برتری تیم میزبان نسبت به میهمان در نظر گرفت، اما بعد از گذشت دقیاق ابتدایی بازی و دفاع منسجم تراکتور بازی به میانه میدان کشیده شد که البته چربش توپ و میدان به نفع تیم میزبان بیش از تراکتور میهمان بود که نشان می داد شاگردان پور غلامی بیش از بازیکنان قلعه نویی برای کسب سه امتیاز پا به میدان گذاشته اند، دوندگی و بازی من تو من موجب شد تا تراکتور در این نیمه در برابر میزبان خود چیزی زیادی برای گفتن نداشته باشد. 

 

در نیمه دوم این تیم تراکتور بود که با ورود کیانی به میدان به جای علیزاده کم فروغ نسبتا بهتر از ملوان بازی را آغاز کرد اما دیری نپاید که بازیکنان ملوان با دوندگی و انگیزه بالای خود توانستند این برتری تراکتور در این دقایق را خنثی کرده و بازی را در اختیار بگیرند، اما ملوانی ها در این نیمه نتوانستند آنگونه باید و شاید از موقعیت های خود در میدان استفاده کنند و بازی در اکثر دقایق در میانه میدان و بدون تاکتیک خاصی از سوی هر دو تیم در نیمه دوم ادامه پیدا کرد تا جایی که این بی برنامگی در نیمه دوم بخصوص بیش از نیمه اول به چشم آمد تا هر دو تیم تنها به یک امتیاز قناعت کنند، بدون تردید اوج این بی برنامگی در کار دو تیم را می توان از خلع تنها سه موقعیت خطرناک در طول بازی برای هر دو تیم را بوضوح دید.

 

 

اتفاق ویژه: حضور 45 دقیقه مهدی کیانی و سفر 300 طرفدار تراکتور به انزلی نکات مهمی بودند. طرفداران دو طرف  با وجود بیانیه مشترک دو باشگاه در تمام بازی علیه یکدیگر شعار دادند. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد