فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مهدوی کیا: توپ رونالدو را نگرفتم تا تماشاگران لذت ببرند!

  

فوتبال روز:مهدی مهدوی کیا کاپیتان سابق تیم ملی در یکی از بزرگترین و باشکوه ترین بازیهای سال جهان شرکت کرد و مقابل ستاره های فراموش نشدنی فوتبال دنیا همچون زین الدین زیدان و رونالدو پا به توپ شد.

 

مهدوی کیا که پیراهن هامبورگ را بر تن داشت دوباره به ترکیب تیم مورد علاقه اش پیوست و این برای او هیجان انگیز بود.مهدوی کیا در مورد این بازی و حاشیه هایش حرف های جالبی می زند. 

 

بازی هامبورگ و تیم رونالدو و زیدان چطور بود؟

مهمترین نکته این بازی همان بحث خیرخواهانه اش بود. این همه ستاره از سراسر دنیا جمع شده بودند و مردم هم در روزی که باران می بارید و هوا سرد بود استقبال بسیار خوبی داشتند. برای من هم بازگشت به هامبورگ و استقبال هواداران و دیدار با آنها خیلی خاطره انگیز بود. 

 

در بین این همه ستاره یک ستاره ایرانی هم بود، این مسأله برای شخص شما چقدر مهم بود؟

برای من واقعا باعث افتخار است که باشگاه هامبورگ هنوز به فکر من هست و در این بازی کنار کسانی به میدان رفتم که در گذشته از بهترینهای دنیا بودند. خیلی خوشحال شدم که در این دیدار شرکت کردم و برایم یک شب خاطره انگیز بود. 

 

در حین بازی مدام می خندیدید، چرا؟

چون هدف این بود که تماشاچی از این بازی لذت ببرد و گلهای زیادی به ثمر برسد. 

 

تصاویر طوری بود که انگار به رونالدو می خندید که اینقدر چاق شده بود؟

خیر، اتفاقا رونالدو وقتی پا به توپ می شد مدافعان ما خودشان را کنار می کشیدند تا بتواند جلو برود. حتی خودم یکی، 2 بار می توانستم توپ رونالدو را بزنم اما این کار را نکردم و خودم را کنار کشیدم تا تماشاگران از حرکات او لذت ببرند. این مسائل به خاطر احترام به بازیکنان بزرگ دنیا است. تنها خطای این دیدار را هم بازیکن عربستانی انجام داد و داور یک بار سوت زد چون هدف به ثمر رسیدن گلهای زیاد بود. 

 

فضای استادیوم و جو بین تماشاگران با زمانی که شما در هامبورگ بازی می کردید چه تفاوتی کرده بود؟

هیچ فرقی نکرده بود و خیلی هم بهتر شده بود چون هر وقت پا به توپ می شدم خیلی تشویق می شدم. دیدار با تماشاگران و بازیکنان قدیمی هامبورگ برایم خیلی خوب و فراموش نشدنی بود. 

 

شما جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را هم به موزه هامبورگ تقدیم کردید، چه هدفی از این کار داشتید؟

این جایزه یکی از بهترین جوایز من در طول دوران ورزشی ام بود و برایم خیلی ارزشمند بود. همیشه فکر می کردم این جایزه را در جایی بگذارم که ماندگار شود. موزه هامبورگ سالانه تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده دارد و من هم این جایزه را به موزه هامبورگ تقدیم کردم تا هم در خاطرات هامبورگی بمانم و هم اینکه بازیکنان جوان دیگری که می آیند بدانند که یک بازیکن هامبورگی از ایران بهترین بازیکن سال آسیا شده و لذت ببرند. 

 

گویا پیشنهاد سرمربیگری تیم جوانان هامبورگ هم به شما شده، این خبر صحبت دارد؟

پیشنهاد که ندادند.بعد از نیمه اول که تعویض شدم، روی نیمکت نشسته بودم که گزارشگر تلویزیون در مورد آینده فوتبالی ام پس از دوران بازیگری پرسید که گفتم دوست دارم کارم را در مربیگری از پایه های هامبورگ شروع کنم. این قضیه در حد یک حرف بود و اگر با مسئولان هامبورگ به توافق برسم دوست دارم مربیگری را هم مثل بازیگری پله پله بالا بیایم. 

 

داماش در جام حذفی مقابل شاهین بوشهر شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. در این رابطه صحبت می کنید؟

متأسفانه بازی را واگذار کردیم که در شهر رشت هم برگزار شد. ما در تبریز ماشین سازی را در آن شرایط سخت بردیم اما این بازی را در خانه خودمان باختیم و شانس بزرگی را از دست دادیم. 

 

در مورد شرایط حال حاضر پرسپولیس چه نظری دارید؟

متأسفانه پرسپولیس شرایط خوبی ندارد اما امیدوارم تکلیف سرمربی این تیم زودتر مشخص شود و به اوج برسد. 

 

این روزها گزینه های خارجی زیادی برای هدایت پرسپولیس مطرح شده اند، نظر شما در مورد گزینه های هدایت این تیم چیست؟

من با هیچ کدام از مربیانی که مطرح شده اند کار نکرده ام اما دنیزلی در فوتبال ایران کار کرده و به پرسپولیس هم آشنا است و می تواند بهترین گزینه باشد. 

 

حمید استیلی در برنامه 90 اعلام کرد که به شما گفته چند روزی برای پیوستن به پرسپولیس صبر کنید اما حرف او به شما برخورده و منتظر پرسپولیس نشدید، این ماجرا واقعیت دارد؟

اصلا دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم. این مسائل مربوط به گذشته است و لزومی ندارد دوباره در موردش حرف بزنیم. پاسخی برای ادعای استیلی ندارم چون آن روزها برایم تمام شده است. 
 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد