فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته هفدهم لیگ برتر/برتری استقلال مقابل نفت تهران

فوتبال روز:تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر نفت تهران قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد.

  

استقلال 2 - نفت تهران 0

دیدار تیم های نفت تهران و استقلال از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی در حضور حدود 6 هزار هوادار آغاز شد و با برتری 2 بر صفر استقلال خاتمه یافت.

دقایق اولیه این مسابقه به دلیل احتیاط دو تیم سرد و کسل کننده بود. در ادامه آبی پوشان یکی دو موقعیت تقریبا خطرناک را خلق کردند تا اینکه در دقیقه ۳۱ تیموریان دروازه نفت را باز کرد. استقلال در دقیقه ۸۶ توسط حنیف عمران زاده به گل دوم رسید.

استقلال با این پیروزی ۳۶ امتیازی شد و توانست قهرمان نیم فصل این دوره از رقابت ها شود و نفت تهران نیز با همان ۳۰ امتیاز در رده سوم و پس از سپاهان قرار گرفت. سپاهان هم 30 امتیازی است. 

قضاوت این مسابقه بر عهده محسن قهرمانی بود. وی به کیانوش رحمتی از استقلال و مارسیو از نفت تهران کارت زرد داد.
 

* گزارش دقایق حساس نیمه نخست بازی:

در شرایطی که در نیمه نخست دو تیم بازی نه چندان هجومی را به نمایش گذاشتند، این تیم استقلال بود که توانست از موقعیت خودش استفاده کند و در دقیقه 32 علی حمودی از سمت چپ دروازه نفت تهران توپی را به روی دروازه سانتر کرد که در شلوغی محوطه جریمه فرهاد مجیدی ضربه‌ای را به توپ زد و سوشا مکانی این توپ را دفع کرد که در نهایت آندرانیک تیموریان توانست با ضربه سر توپ را وارد دروازه کند تا استقلال یک بر صفر از حریف خود در نیمه اول پیش بیفتد.

تیم نفت تهران هم سعی کرد که موقعیت‌هایی را برای خودش به وجود بیاورد تا در این نیمه بتواند نتیجه را به تساوی بکشاند و دو موقعیت به دست آورد که در هر دو موقعیت، بازیکنان نفت تلاش کردند با ضربه برگردان دروازه رحمتی را باز کنند اما موفق نشدند.

* گزارش دقایق حساس نیمه دوم بازی:

- دقیقه 47 استقلال می‌توانست به گل دوم برسد اما پاس عرضی هافبک آبی‌پوشان را مدافع نفت از داخل محوطه جریمه دور کرد.

- دقیقه 49 و به دنبال خطای بازیکن نفت بر روی مهاجم استقلال در حالی که استقلالی‌ها قصد داشتند بازی را سریع آغاز کنند، سوت داور مانع آن‌ها شد که تماشاگران به شدت نسبت به این تصمیم داور واکنش نشان دادند.

- دقیقه 50 تیم نفت صاحب یک ضربه ایستگاهی از گوشه محوطه جریمه استقلال شد اما این ضربه سودی برای این تیم نداشت.

- یک دقیقه بعد آندرانیک تیموریان بار دیگر در همان محل خطایی را مرتکب شد که این بار ضربه نفتی‌ها دروازه استقلال را با خطر بیشتری روبه‌رو کرد و با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

- دقیقه 54 فرهاد مجیدی روی پاس عمقی هم‌تیمی‌اش صاحب موقعیت گل شد، اما سوشا مکانی با خروج 30 متری‌اش از دروازه، مانع گلزنی او شد.

- دقیقه 61 سانتر تیموریان از سمت چپ دروازه نفت با ضربه برهانی همراه شد کهبا اختلاف کمی به بیرون رفت.

- دقیقه 63 آرش برهانی از میانه زمین اقدام به بازی‌سازی کرد و در پایان توپ را به اسماعیل شریفات رساند اما ضربه این بازیکن نیز توسط مکانی مهار شد.

- دقیقه 66 بازیکنان استقلال حرکتی را از میانه زمین آغاز کردند که فرار مجیدی و پاس مجتبی جباری به او حاصلی در بر نداشت و سوشا مکانی توپ را در اختیار گرفت.

- دقیقه 75 تیم نفت پشت محوطه جریمه استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی از موقعیتی مناسب شد که بازیکن نفت این ضربه را با مکثی طولانی به سمت دروازه استقلال فرستاد و به دیرک افقی این دروازه برخورد کرد.

تماشاگران استقلال در هنگام زده شدن این ضربه با سوت ممتد خود سعی کردند تمرکز بازیکن پشت توپ را پایین بیاورند.

- دقیقه 78 استقلال می‌توانست روی یک ضربه از راه دور صاحب گل شود اما این ضربه نیز فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

استقلالی‌ها که از ابتدای بازی بیشتر حملات خود را از سمت راست زمین انجام می‌دادند، با آمدن محسن یوسفی به بازی، کمی به سمت چپ متمایل شدند و حملاتی را از این جناح پی‌ریزی کردند.

- دقیقه 84 استقلال از جناح راست دروازه نفت صاحب ضربه کرنر شد اما این ضربه را بازیکن استقلال با بی‌دقتی فراوان به سمت مرکز زمین فرستاد که با اعتراض شدید تماشاگران نیز روبه‌رو شد.

- دقیقه 87 حنیف عمران‌زاده موفق شد روی سانتر زیبای مجتبی جباری از داخل محوطه جریمه با ضربه سر گل دوم استقلال را به ثمر برساند. 

 نفت تهران:
سوشا مکانی، حمید فتحی، خوزه نارسیو، میثم آقا بابایی، علی عزتی، حمید طاهری فرد(۶۲- شاهین خیری)، یعقوب کریمی، میثم خسروی، جسیر مامیان(۵۱- فریرا)، رضا معقولی و ایمان موسوی( ۶۹- مجتبی زارع)
سرمربی: حسین فرکی

 استقلال:
مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، اسماعیل شریفات(۷۴- محسن یوسفی) و آرش برهانی (93- توحید غلامی)
سرمربی: پرویز مظلومی
 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد