فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جام باشگاه‌های جهان/ قهرمانی دوباره شاگردان گواردیولا

  

فوتبال روز: تیم فوتبال بارسلونا با ارائه بازی تهاجمی معروف به «تیکی تاکا» و زدن۴ گل به سانتوس برزیل به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید.

 

 

شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند برای دومین بار عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان را ازآن خود کنند.

در این دیدار که در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر ورزشگاه یوکوهاما برگزار شد آبی و اناری ها بر خلاف چیزی که پیش از این تصور می شد موفق شدند خیلی راحت از سد قهرمان کوپا لیبرتادورس بگذرند.

بازیکنان بارسا در حمایت از داوید ویا که در دیدار مقابل السد دچار مصدومیت شدیدی شده بود و احتمالا تا پایان فصل نمی تواند به میادین بازگردد پیراهن هایی را بر تن کرده بودند. 

 

گواردیولا تیمش را با 5 تغییر نسبت به بازی مقابل السد به میدان فرستاده بود تقریبا با تمام قوا و با بهترین بازیکنان خود مقابل سانتوس قرار گرفته بود.

آبی و اناری ها از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشتند. لیونل مسی در دقیقه 17 بازی روی پاس زیبای چابی موفق شد گل نخست این تیم را به ثمر برساند.

تنها 7 دقیقه بعد بود که اینبار خود چابی موفق شد دروازه سانتوس را باز کند. او پاس دنی آلوس را با یک ضربه دقیقه دور از دستان رافائل سنگربان سانتوس به تور دروازه چسباند تا اختلاف به دو گل برسد.

بعد از گل دوم سرمربی سانتوس تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد و دانیلو را از بازی خارج کرد و الانو را به جای به زمین فرستاد. اما بارسا همچنان تیم برتر زمین بود و موقعیت های گل بسیار خوبی روی دروازه نماینده برزیل ایجاد می کرد.

در دقیقه 45 بازی مسی باز هم پا به توپ شد و با به هم ریختن دفاع سانتوس در حالتی نامتعادل ضربه ای به توپ ضد که رافائل آن را مهار کرد اما در برگشت فابرگاس موفق شد با یک ضربه سر برای سومین بار دروازه سانتوس را باز کند.

نیمه نخست با برتری محسوس بارسا به پایان رسید. در نیمه دوم هم سانتوس چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه بارسا ایجاد کرد اما به راستی هیچ تیمی نمی تواند مقابل این تیم آبی و اناری ها دوام بیاورد. 

 

سانتوس که پیش از این گفته می شد حریف سرسختی برای قهرمان اروپا خواهد بود تقریبا حرفی برای گفتن مقابل شاگردان پپ نداشت و نیمار ستاره این تیم نیز نتوانست خطری روی دروازه باراس ایجاد کند. اما در طرف دیگر این مسی بود که همه کار می کرد.

ستاره آرژانتینی بار دیگر در دقیقه 82 دروازه سانتوس را باز کرد و تیر خلاص را به این تیم برزیلی زد.

بارسا بعد از قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و سوپر کاپ اسپانیا این بار جام باشگاه های جهان را به عنوان چهارمین عنوان قهرمانی خود در سال 2011 فتح کرد. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد