فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بررسی ادعای 24 جام قهرمانی فیروز کریمی: 14 جام با ارفاق!

 

فوتبال روز:فیروز کریمی مدعی شده است که با تیم پاس در سوپر جام آسیا پرسپولیس را شکست داد، در حالی که روح کنفدراسیون فوتبال آسیا از وجود چنین جامی در آن سال بی خبر است!

 

فیروز کریمی سرمربی شاهین بوشهر بعد از صعود تیمش به فینال جام حذفی مدعی شد که با شاهین بدنبال 25 مین جام قهرمانی اش است و امروز در مصاحبه با سایت گل به برخی از آنها اشاره کرده بود از جمله قهرمانی در سوپر جام آسیا( که در آن زمان اصلاً وجود خارجی نداشت) و یا مقام سومی در تورنمنت دوستانه ای در بلغارستان با استقلال اهواز ! سایت گل به بررسی ادعای کریمی و افتخارات کسب شده توسط این مربی می پردازد: 

 

کریمی اولین بار در سال 1368 سرمربی پاس تهران شد. بر اساس مقررات آن زمان، سهمیه استان ها در لیگ آزادگان در مسابقات استانی تعیین می شد. پاس با مربیگری کریمی در سال 1369 با پیروزی 1- صفر در مجموع دو بازی پلی اف آخرین سهمیه لیگ مقابل شهرداری خرم آباد جواز حضور در لیگ آزادگان 70 را گرفت که شاید بتوان این را اولین افتخار کریمی با پاس محسوب کرد. 

 

سال 1370 برای کریمی افتخار آمیز بود. پاس با شکست بانک تجارت قهرمان جام حذفی تهران شد. در جام ملیز هندوستان نیز به مقام قهرمانی رسید و در نهایت فاتح اولین دوره لیگ آزادگان شد. در سال 1371 پاس با کریمی موفق به قهرمانی در آسیا شد و در لیگ آزادگان نیز با شکست پرسپولیس در فینال برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ شد. 

 

 نکته: کریمی این فینال را علاوه بر لیگ آزادگان، به عنوان سوپر جام آسیا نیز محاسبه کرده است و یک افتخار برای خود کنار گذاشته است! پاس در سال 1371 قهرمان آسیا شد و پرسپولیس هم یک سال قبل قهرمان جام برندگان جام آسیا شده بود. رویارویی این دو در فینال لیگ، یک فینال مجازی برای آسیا نیز محاسبه شده است! 

 

در سال 1373 با تاسیس تیم بهمن، کریمی مربیگری این تیم را بر عهده گرفت. بهمن در دور رفت جام باشگاههای تهران در رتبه دوم قرار گرفت و به همراه بانک ملی در لیگ زیر گروه منطقه ای شرکت کرد. کریمی با بهمن جواز حضور در لیگ آزادگان را بدست آورد. او  در جام میلز هند برای دومین بار عنوان قهرمانی را کسب کرد و در جام حذفی تهران نیز قهرمان شد. همچنین در جام حذفی ایران نیز با شکست تراکتورسازی عنوان قهرمانی را بدست آورد. 

 

در سال 1376 با تیم پاس در تورنمنت بین المللی سرداران شهید استان تهران به مقام قهرمانی رسید. پاس در فینال مقابل تیم سومگابیت آذربایجان به پیروزی رسید. 

 

کریمی در دو سال متوالی با ابومسلم و استقلال اهواز موفق به صعود به لیگ برتر شد. او در سال 1379 با ابومسلم واقعاً قهرمان لیگ دسته دوم شد! اما در سال 1380 استقلال اهواز با کسب رتبه دومی جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد. در سال 1384 نیز با راه آهن به لیگ برتر صعود کرد که این پنجمین صعود او به بالاترین سطح لیگ کشور بود و در این زمینه رکوردار شد. 

 

در نهایت فهرست همه افتخارات فیروز کریمی را می توان این گونه خلاصه کرد: 

 

قهرمانی آسیا با پاس(1371)

قهرمانی لیگ آزادگان با پاس(1370 و 1371)

قهرمانی جام حذفی با بهمن(1373)

قهرمانی جام حذفی تهران (1370 با پاس و 1373 با بهمن)

5 صعود به بالاترین سطح لیگ ایران(1369- پاس تهران/ 1373- بهمن کرج/ 1379- ابومسلم مشهد/ 1380- استقلال اهواز و 1384- راه آهن تهران)

قهرمانی در جام ملیز هندوستان( 1370 با پاس/ 1373 با بهمن)

قهرمانی در جام سرداران تهران با پاس(1376)

با محاسبه همه جام های کسب شده توسط این مربی در مسابقات رسمی و تورنمنت بین المللی به عدد 14 می رسیم که فاصله زیادی با 24 جام دارد. 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد