فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

یادداشت برای مایلی کهن؛خواسته های زمینی با ادبیات آسمانی!

 

فوتبال روز: باز هم بیانیه؛ باز هم توهین و تحقیر و هتاکی؛ باز هم پرده​دری با بدترین الفاظ ممکن؛ و باز هم محمد مایلی​کهن. حالا دیگر مثل روز روشن است که حاجی​مایلی​ این اعتراض​ها را به عشق جنجال​های بعدی مطرح می​کند.

 

شکایت و جوابیه که هیچ، حتی همین یادداشت انتقادی هم برای این مربی خانه​نشین در حکم توجهی است که نثارش می​شود و از شادی سیرابش می​کند. امروز دیگر توجه کردن به حرف​های این مرد، بزرگ​ترین خیانتی است که می​توان در حق او روا داشت اما چاره چیست؟ ساکت هم نمی​توان نشست. 

 

محمد مایلی​کهن مصداق بارز «نقض غرض» است. زمانی که به جنگ «فوتبال ناپاک» می​رود این کار را با «جملات ناپاک» انجام می​دهد. وقتی برای امیر قلعه​نویی بیانیه صادر می​کند و او را لمپن می​خواند از الفاظی بهره می​گیرد که روی تمام لمپن​های تاریخ فیلمفارسی را هم سفید می​کنند. و حالا هم دعوایش با علی دایی را با به کار بردن سخیف​ترین ادبیاتی که سراغ داریم تا حد دعواهای کودکستانی پایین می​برد. و جالب این​که به تمام این دعواها هم رنگ​وبوی ارزشی می​دهد و اصرار دارد باور کنیم دغدغه​اش امور معنوی است نه امیال دنیوی! 

 

این مورد آخر، بزرگ​ترین اشتباه (بخوانید بزرگ​ترین گناه) مایلی​کهن است که هر موجود بی​زبانی را به فریاد می​آورد. مربی سابق علی دایی، هنوز به دعوای کشدارش با این شاگرد سابق که 15سال پیش کلید خورده است ادامه می​دهد اما اصرار دارد این دعوای کهنه و خاله​ زنکی را در زیرمجموعه دعوای «مستضعفین» و «مستکبرین» طبقه​بندی کند! 

 

او متخصص این است که وقتی با مدیران غیرورزشی بر سر اینکه «کی پرسپولیسی​تر است؟» وارد دعوا می​شود پای پیرزنی که در میدان تره​بار میوه​های لهیده جمع می​کند را هم وسط بکشد و اصلا به این نکته فکر نکند که گودرز با شقایق هیچ نسبتی ندارد! شاید استاد حق دارد بابت عرق​هایی که برای باشگاهش ریخته طلبکار باشد، همان​طور که مجتبی محرمی و عباس کارگر هم حق دارند. منتها آن​ها تلفظ درست کلمه «بیت​المال» را بلد نیستند. آن​ها بازیکن فوتبال بوده​اند نه داعیه​دار ارزش​های شرعی و مذهبی. 

 

امروز سوال​ها از مایلی​کهن این است: آیا همین ارزش​هایی که از آن حرف می​زنید ایجاب می​کنند به بدترین شکل آبروی شخصی افراد را هدف بگیرید؟ این​که با طرف​های دعوایتان بگویید از «سرجهازی همسران​شان» حرف بزنید دقیقا مطابق با همان ارزش​هایی است که به آن باور دارید؟ اینکه ادعا کنید مدیران پرسپولیس خرج ماه عسل مصطفی پاشا را پرداخت کرده​اند چطور؟ یعنی اگر در این یادداشت هم به​جای انتقاد از شخص شما از نزدیک​ترین افراد خانواده​تان نام برده می​شد یک کار ارزشی و خداپسندانه انجام شده بود؟ 

 

آقای مایلی​کهن؛ اینکه فرزندان ما شما را به​عنوان یک مربی فوتبال در کشور می​شناسند و نمی​شود حرف​هایتان را با برچسب «18+» از جلوی چشمانشان سانسور کرد، الحق که سرشکستگی بزرگی است برای ما، و سنگ بزرگی در پیش پای تربیت آن​ها! کم​کم داریم یاد سکانس معروف آژانس شیشه​ای می​افتیم و جمله تکان​دهنده عباس، درست همان​جایی که دعوای کله​گنده​ها اوج می​گرفت: «بابا خجالت بکشین! مردم دارن نگاهتان می​کنن!»

 
 
 

مجتبی هاشمی  

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد