فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته هجدهم لیگ برتر/پرسپولیس با دنیزلی هم باخت/ دایی بالاخره برد

  
فوتبال روز:در آغاز هفته هجدهم لیگ برتر پرسپولیس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف تیم ملوان رفت که این بازی با برتری 2 بر صفر ملوان خاتمه یافت.

 

ملوان 2- پرسپولیس صفر 

 

گلها: محسن مسلمان در دقیقه ۴۵+۱ و علیرضا رمضانی در دقیقه ۷۹ از روی نقطه پنالتی برای ملوان ورزشگاه تختی شهر انزلی
داور: علیرضا فغانی و کمک های محمدرضا ابوالفضلی و علی میرزابیگی
اخطار: علیرضا حسنی‌‌صفت از ملوان
تماشاگر:حدود 10 هزار نفر 
 
ملوان:
علی حسنی‌صفت، سعید سالارزاده،  محسن مسلمان، احمد آهی، سعید یوسف‌زاده، بابک پورغلامی، محمد حسن‌رجب‌زاده( از دقیقه ۸۲ مجتبی انصافی)، جلال رافخایی، پویا نزهتی، علیرضا رمضانی و محمد حیدری( از دقیقه ۶۶ محمد همرنگ)
سرمربی: فرهاد پورغلامی 
پرسپولیس:میثاق معمارزاده، مجتبی شیری، مازیار زارع، امیر حسین فشنگچی( از دقیقه ۸۴ ابراهیم‌ شکوری)، علیرضا محمد، سامان آقازمانی( از دقیقه ۶۳ مهدی مهدوی‌کیا)، حسین بادامکی، محمد نوری، جواد کاظمیان( از دقیقه ۴۶ وحید هاشمیان)، غلامرضا رضایی و مهرداد اولادی
سرمربی: مصطفی دنیزلی 
 

شرح بازی: 
پرسپولیسی‌ها که طی 12 روز گذشته با هدایت مصطفی دنیزلی مهیای حضور در مسابقات شده بود، در این بازی که در حضور کمتر از 10 هزار تماشاگر ورزشگاه تختی بندرانزلی برگزار شد، با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست دادند. 

پرسپولیس بازی را با ترکیبی متفاوت با نیم فصل اول آغاز کرد با همان سبک و روش بازی، شکننده در دفاع و پراشتباه در خطوط میانی و حمله. شاگردان دنیزلی خوش شانس بودند که در دقیقه پنج توسط جلال رافخایی دروازه‌اش باز شد و تیر دروازه به جای تور به لرزه درآمد. بعد از این موقعیت مسلم گلزنی که ملوان از دست داد، بازی از تب و تاب افتاد و هر کدام از دو تیم صاحب موقعیت‌هایی شدند که از آنها بهره لازم را نبردند تا اینکه در دقیقه 1+45 روی شوت سرکش محسن مسلمان از فاصله دور دروازه پرسپولیس باز شد.

سرخپوشان که نیمه اول را با شکست یک بر صفر پشت سر گذاشته بودند در نیمه دوم با هدف تغییر نتیجه وارد زمین شدند اما از طرح و برنامه و البته توان لازم برای زدن گل تساوی برخوردار نبودند. پرسپولیس با این وجود در دقیقه 68 به یک ضربه پنالتی رسید، پنالتی که روی اشتباه بابک پورغلامی و خطای هند عجیب او رقم خورد.

پشت ضربه پنالتی مهدی مهدوی کیا ایستاد که دقایقی قبل وارد زمین شده بود اما کاپیتان پرسپولیس با بی دقتی توپ را به جایی زد که مهار آن برای علی حسین صفت آسان‌ترین کار ممکن بود.

کمتر از 9 دقیقه پس از آنکه مهدی مهدوی کیا پنالتی را از دست داد، تیم ملوان به یک پنالتی رسید. این بار محمد نزهتی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک حرکت تکنیکی مجتی شیری را ناچار به انجام خطای پنالتی کرد. ضربه پنالتی را هم علی رمضانی به تور دروازه پرسپولیس چسباند و ملوان را با دو گل پیش انداخت. سرانجام پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد تا مشخص شود دنیزلی کار دشواری برای ساختن این تیم دارد.  این ششمین شکست پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر بود.  

 

دقایق حساس:
دقیقه 5 این مسابقه نخستین موقعیت خطرناک بازی روی دروازه پرسپولیس خلق شد. جلال رافخایی سانتر محمد حیدری را با ضربه سر به تیرک دروازه میثاق معمارزاده زد و در برگشت ضربه دوم را با پا زد که این توپ هم با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 21 امیرحسن فشنگچی با یک پاس عرضی غلامرضا رضایی را در موقعیت گلزنی برای پرسپولیس قرار داد اما ضربه بغل پای او را علی حسنی صفت دروازه بان ملوان برگرداند. توپ برگشتی مقابل پای جواد کاظمیان افتاد اما او هم از مقابل دروازه توپ را به حسنی صفت کوبید تا این موقعیت از دست برود.

در دقیقه 31 محسن مسلمان با یک پاس در عمق جلال رافخایی را در موقعیت تک به تک با دروازه بان پرسپولیس قرار داد که رافخایی این توپ را با ضربه ای آرام از کنار دروازه به بیرون زد.

در دقیقه 41 کاظمیان با یک پاس عرض توپ را بیرون محوطه جریمه در اختیار مهرداد اولادی گذاشت اما او این توپ را با ضربه ای آرام به جایی که حسنی صفت ایستاده بود زد.

در دقیقه 52 رافخایی با یک حرکت فردی وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد اما شوت او را معمارزاده برگرداند. حیدری هم نتوانست از توپ برگشتی برای گلزنی استفاده کند.

در دقیقه 68 بابک پورغلامی کاپیتان ملوان در محوطه جریمه توپ را با دست زد تا علیرضا فغانی اعلام ضربه پنالتی کند اما مهدی مهدوی کیا که تنها چهار دقیقه از حضورش در میدان می گذشت نتوانست این پنالتی را وارد دروازه کند. 

 

شرح گلها:

1-0 (ملوان ): محسن مسلمان در آخرین ثانیه های وقت های اضافی نیمه اول با یک ضربه پای چپ توپ را به قعر دروازه پرسپولیس فرستاد تا ملوان این نیمه را به پیروزی به رختکن برود.روی این گل اشتباه دفاع و گلر پرسپولیس مشهود بود.

2-0 (ملوان :در دقیقه 78 نزهتی قصد ورود به محوطه جریمه را داشت اما مجتبی شیری روی او خطا کرد تا داور یک ضربه پنالتی به نفع ملوان اعلام کند. این پنالتی را علیرضا رمضانی به گل تبدیل کرد اما داور این ضربه را تکرار کرد که پنالتی تکراری هم گل شد. 

 

اتفاق ویژه:پرسپولیس با کاپیتانی حسین بادامکی به میدان آمد و در نیمه دوم و پس از ورود وحید هاشمیان به ترکیب پرسپولیس بادامکی بازوبند را به این بازیکن داد. هاشمیان نیز بعد از حضور مهدوی‌کیا در میدان بازوبند کاپیتانی را به مهدوی‌کیا داد. جالب اینکه بعد از خودداری زارع از پنالتی زدن کیا پشت توپ ایستاد و ضربه ای ضعیف توپ را حسنی صفت و ملوان تبدیل کرد. 

 

 

 

نتایج 3 دیدار دیگر به شرح زیر است:

شهرداری تبریز صفر - مس کرمان یک
گل: قاسم دهنوی دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی

ذوب آهن اصفهان صفر - راه آهن 2
گل‌ها
: امید عالیشاه دقیقه 41، علیرضا عباسفرد دقیقه 90

نفت تهران یک - فجرسپاسی صفر
گل
: محمدحسین مهرآزما در دقیقه ۱۰ 

۵ دیدار دیگر هفته هجدهم فردا برگزار می‌شود. 

 

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد